Låst in nycklarna i silveradon - tips på hjälp!

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Spiken
Veteran

Re: Låst in nycklarna i silveradon - tips på hjälp!

Inlägg av Spiken » ons dec 19, 2012 10:29

En smällkall vinter var jag på väg till en kompis för att lämna en nyckel. Åkte en gammal C20 som var varm och go. Hade jeans och T-shirt samt en tjock jacka fast jackan fick vara kvar i bilen, var för otymplig att ha på sig medans man körde samt att hunden låg på den. Slängde igen dörrren och sprang, skrämde hans katt och min hund som hatar katter var ju tvungen att skälla ut den och lyckades låsa dörren med tassarna. Kollade igenom flaklådorna på kompisens lastbil och hitta en jätteskruvmejsel plus en handslägga, slog bort hela låset. Tog väl två minuter kanske, men fy f***n va jag frös.

Var väl inge tips på hjälp men ändå.

torbjorn
Användare

Re: Låst in nycklarna i silveradon - tips på hjälp!

Inlägg av torbjorn » fre dec 28, 2012 18:34

Två av mina bilar ä kanske inte direkt 4x4 men ändå:

Trans Am -91 slänger jag igen dörren och den är låst av någon anledning. Nyckeln i tändningslåset. Dock är sidorutan en smula öppen så jag når låshandtaget till targaluckan och vips!

Trans Am -99 lägger jag nycklarna på den kant där bakluckan lägger an när man stänger den. Och sedan stänger jag bakluckan. Dock var den så skev att jag kunde lyfta ena hörnet och lirka ut nycklarna.

Med Dodgen lämnar jag alltid en dörr öppen när jag tomgångskör den på gården. Härute i skogen har vi en tomgångsgräns på fjorton dagar, så jag har marginaler. Men visst sjutton borde jag fixa en extranyckel till den. Det är ju en väldigt enkel standardnyckel. Hm.
SAAB, Micra och Pontiac Transam - alla (borde vara) fyrhjulsdrivna

Skriv svar