Kollade nyss vart tändningen låg på min 6.2a,och strecket på pumpen var kanske 6-7mm förbi blockets märkning så jag ställde tillbaka den så det kanske vart 2-3mm och tyckte då att gången vart lite mjukare och tystare,jämfört med innan då han knackade rätt ordentligt. Antar att jag förlorade lite kraft nu också iochmed att jag ställde tillbaka den lite? Funderar på om jag ska skruva upp pumpen lite istället för att få lite mera kraft,1/8 varv borde räcka enligt vad man läser på alla jänkeforum. Tänkte bara att jag skulle kolla om man hellre bör ha tändningen väldigt framskjuten eller om det är bättre att bara ha den lite framskjuten? Tyckte jag läste att 1/16 tum motsvarar 3 grader när man ställer om tändningen.
Sen så var det faktiskt en jävla tur att jag kollade tändningen,för 2 av dom 3 bultarna som håller pumpen hade gängat ur sig bra mycket Så behövde bara lossa den översta för att kunna vrida pumpen.
Vart bör tändningen ligga på en 6.2a?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Vart bör tändningen ligga på en 6.2a?
GMC Jimmy -83,6.2 diesel,Th700 aut,11” höjd 39.5” däck
GMC Sierra -96 6.5 td
Cheva van -88 G20 6.2 diesel
GMC Sierra -96 6.5 td
Cheva van -88 G20 6.2 diesel