Isuzu kompatibilitet?

All teknik som inte är märkesbunden. Ex. Däck, Winchar och allmänna motorfrågor o.s.v.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

sos
Veteran
Inlägg: 1719
Blev medlem: fre sep 26, 2008 9:27
Ort: Kiruna

Isuzu kompatibilitet?

Inlägg av sos » tor feb 13, 2020 13:55

Ni kanske noterat att jag söker lagerhus ev. också hel spindel till höger sida på en TFS16p 1989
Väldigt dåligt på Svenska skrotar och det som finns är så rost angripet så det håller på att falla isär och priserna är rent ut sagt astronomiska. Det finns dock fräscha delar på ebay till bra priser men vad passar?

Dessa har sålts som Opel, Isuzu KB, D-max och gud vet vad... trooper som SUV... Holden?

MEN jag misstänker att de alla har samma 4wd framvagn, manuella eller automatiska frihjul är väl det som skiljer men det skiljer inte på lagerhuset då det kan skiftas kors och tvärs...

Någon som vet? kan man ta "valfritt" av dessa om de ligger i spannet kring -89? de bilder jag sett på ebay verkar väldigt lika, mycket i USA och trots tull så avskräcker inte priserna om man tänker på vad svedala skall ha för rostigt mög
Suzuki Samurai -91, stenkrypare 6.5, OME fjädrar + shackle reverse, vitara-servo, warn RT30, swift stolar

Iznogoud
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: lör maj 07, 2016 14:47
Ort: Sandviken

Re: Isuzu kompatibilitet?

Inlägg av Iznogoud » tor feb 13, 2020 15:37

Bör väl finnas något gjut/art,nr på delarna att söka på/jämföra med?
Grand Cherokee ZJ -95 4.0 höjd 4,5" på 33"
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ ett gäng reservdelsbilar, både V8 & I6

Lahenvirta
Användare
Inlägg: 78
Blev medlem: ons jan 15, 2014 10:09
Ort: Köping/Kolsva

Re: Isuzu kompatibilitet?

Inlägg av Lahenvirta » fre feb 14, 2020 18:23

Kolla på www.planetisuzoo.com om du kan få lite hjälp därifrån, har du Facebook så kolla in på Isuzu Trader

Skriv svar