Ansökan om liten skylt bak JKU

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

gubbstrutten
Forumräv
Inlägg: 848
Blev medlem: tis apr 04, 2017 10:58
Ort: Strängnäs

Re: Ansökan om liten skylt bak JKU

Inlägg av gubbstrutten » tor aug 27, 2020 9:07

Bilderna syns INTE(för mig). :rodnar:
Rubicon :smoke:
Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel. 8)

BadAssWilly
Användare
Inlägg: 28
Blev medlem: ons okt 31, 2018 20:59

Re: Ansökan om liten skylt bak JKU

Inlägg av BadAssWilly » tor aug 27, 2020 13:10

Inte för mig heller. Hittade instruktionen men det är så j-a krångligt så jag avstår. Är det nån som är intresserad så skicka PM med adress så mailar jag över dom istället.
Willy
JKUR

Carle
Hemmastadd
Inlägg: 158
Blev medlem: tor nov 08, 2012 15:36
Ort: Falun

Re: Ansökan om liten skylt bak JKU

Inlägg av Carle » fre aug 28, 2020 13:59

Jag flyttade helt enkelt upp kontakten som sitter på vänster rambalk till att istället sitta innanför vänster bakljus.

Skyddat och bra, och jag använde originalkontakten från min originalstötfångare då den inte finns mer ändå.
På skylthållaren klippte jag bort kontakten och förlängde den så de räckte.

Mvh
"If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together"
-Gears 5 ending credits


Jeep JKU (Raptor Lined) -07
VW Polo 1.4 tdi - 16
Jeep XJ HO -92, Såld
Comanche -88, Såld

BadAssWilly
Användare
Inlägg: 28
Blev medlem: ons okt 31, 2018 20:59

Re: Ansökan om liten skylt bak JKU

Inlägg av BadAssWilly » fre aug 28, 2020 21:27

@carle
Smart lösning! Min idé var att spara originalet men jag börjar vackla för det verkar omöjligt att få tag på kontaktdonen separat. Plockade isär skylthållaren för att kolla vad som kunde göras där och det finns precis tillräckligt med tråd för att skarva,
Går man över auktoriserade verkstäder så är det hela kabelmattor som gäller och det är definitivt inte billigt.
Tack för tipset! Ska titta närmare på din variant i morgon.
Willy
JKUR

Marie
Användare
Inlägg: 25
Blev medlem: lör aug 18, 2012 23:56
Ort: Linköping

Re: Ansökan om liten skylt bak JKU

Inlägg av Marie » fre nov 20, 2020 0:28

Hejsan på er :D

Jag lånar tråden lite, då ni pratar om små skyltar. Jag har en importerad grand cherokee laredo en 96:a från usa.. Men jag skulle vilja ha små skyltar då den faktiskt hade det de första 4åren innan den kom hit som flyttgods.
Finns det något trix att lyckas? Tyvärr får ju stora plåten plats, även om den sitter lite malplacerad då det är fyra hål bakom skylten så sitter den antingen högt eller lågt i skyltramen.. och fram så är det stor yta tyvärr..

//Marie

hakan13
Forumräv
Inlägg: 503
Blev medlem: mån jul 21, 2014 18:14
Ort: finspång

Re: Ansökan om liten skylt bak JKU

Inlägg av hakan13 » fre nov 20, 2020 17:59

när jag kollade med transportstyrelsen om liten skylt till min Discovery 1 så hade dom dragit nån gräns runt 95 för liten skylt!! :vetej: vilket är konstigt!! modellbytet var 98!! och jag har små skyltar på båda mina 93or... och på 97an och 98an!!
men inte på 94an!! men dom trodde det gick att fixa om jag tog bild på både 94an och 98an!! dock har jag inte fixat det än... men vad säger dom om din bil på transportstyrelsen?? vissa bilar är ju godkända för liten skylt!! och då är det bara att beställa!! sen är ju tex Discovery 1 bara ok med liten skyllt bak!! men vet en del som beställt till bak!! men satt den fram!!
men funkar nog inte att beställa 2 bak på en gång!! :mrgreen:

Marie
Användare
Inlägg: 25
Blev medlem: lör aug 18, 2012 23:56
Ort: Linköping

Re: Ansökan om liten skylt bak JKU

Inlägg av Marie » fre nov 20, 2020 18:49

Den jag prata med på transportstyrelsen kunde inget... så jag fick varken bu eller bä, mer än att jag har stora skyltar nu så då får de väl plats typ... och jag har inte ens försökt prata med dem igen... jag tänkte försöka få lite kött på benen först, så jag kan argumentera lite. :mrgreen:

hakan13
Forumräv
Inlägg: 503
Blev medlem: mån jul 21, 2014 18:14
Ort: finspång

Re: Ansökan om liten skylt bak JKU

Inlägg av hakan13 » fre nov 20, 2020 19:10

https://www.blocket.se/annons/gavleborg ... e/92617746

här har du väl en med små skyltar!! så det finns!! du får spara dom bilderna...

Skriv svar