avgassystem

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

sos
Veteran
Inlägg: 1719
Blev medlem: fre sep 26, 2008 9:27
Ort: Kiruna

avgassystem

Inlägg av sos » tis aug 25, 2020 9:53

Någon som beställt från skruvat.se, priset verkar bra men hur är passform och rost benägenheten?
(tänkte beställa till min samurai -91)
https://www.skruvat.se/Bakre-ljuddampare-P734217.aspx
Suzuki Samurai -91, stenkrypare 6.5, OME fjädrar + shackle reverse, vitara-servo, warn RT30, swift stolar

GustavB
Användare
Inlägg: 10
Blev medlem: tor sep 17, 2020 17:21
Ort: Västmanland

Re: avgassystem

Inlägg av GustavB » tor sep 17, 2020 17:22

Även jag är intresserad av detta. Priset var ju inte mycket att snacka om.
Suzuki SJ413 -89

GustavB
Användare
Inlägg: 10
Blev medlem: tor sep 17, 2020 17:21
Ort: Västmanland

Re: avgassystem

Inlägg av GustavB » fre sep 18, 2020 7:49

Kollar man på mitt regnummer på skruvat verkar det finnas 3st avgassystem ink. bakre ljuddämpare som passar. Har en -89a. Alla ser dock väldigt olika ut på bilden och inget matchar direkt det jag har sitter idag. :?:
Suzuki SJ413 -89

sos
Veteran
Inlägg: 1719
Blev medlem: fre sep 26, 2008 9:27
Ort: Kiruna

Re: avgassystem

Inlägg av sos » tis sep 22, 2020 10:31

Det passade, men jag fick modifiera det på slutet då det både tog i dragkroksbalken och i schaklet bak då jag monterat längre från reverse kit. Det är nog anpassat för helt standard och utan dragkrok... men en enkel fix kapa av en bit och svetsa dit en bit av det kapade vinklat nedåt... rakt bak gick inte då det skulle tagit i balken så jag fick slänga förlängningen från Biltema jag använt på walker systemet som satt där innan.

Det skiljer väl på kort eller lång kaross vilket antagligen skiljer längd på röret bak från ljuddämparen, annars kan man nog kolla på upphängningspunkterna... jag noterade nu att skruvat.se höjt priset med ca 300kr ... det skiljer då bara 500kr (man slipper frakt kostnad)mot ett walker system från meca och då kan man byta enkelt om det blev fel, walker systemet håller också i mitt tycke högre kvalité på utförandet... med det priset som skruvat nu har så skulle jag gå in på meca och handla.

Törs inte säga om Mekonomen också har walker, de skriver inte ut namn, men samma pris som meca och samma ägare (och lager?)så troligen
Suzuki Samurai -91, stenkrypare 6.5, OME fjädrar + shackle reverse, vitara-servo, warn RT30, swift stolar

Skriv svar