Problem att starta Jeep Grand Cherokee 1998 Diesel

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Patrik.lind
Nybörjare
Inlägg: 1
Blev medlem: tor aug 20, 2020 23:37

Problem att starta Jeep Grand Cherokee 1998 Diesel

Inlägg av Patrik.lind » tis okt 27, 2020 21:49

Hej,

Jag har köpt en Jeep Grand Cherocee Diesel från 1998 När man vrider om start nyckeln ser all ut som det ska det lyser och plingar samt att glödlampan för dieseln slocknar efter ett tag. När man sedan försöker starta så slocknar alla lampor utom broms lampan och abs lampan. Startmotorn går inte, helt död.

Förra ägaren hade bytt broms skivor och klossar runt om och sedan startade den inte. Jag har kollat och luftat alla bromsar och bytt ett bros rör som läckte. Så det är tryck i bromsen så det borde inte vara problemet.
Har kollat alla säkringar och reläer allt ok. Har kollat så det finns jordning Ok. Har kollat att startmotorn fungerat OK.
Har låst bilen med fjärren och låst upp den igen om det var det som stoppade startmotorn. tydligen inte.
Det är en manuell växel låda så det borde inte vara någon sådan spärr som gör att det inte går att starta.
Har provat att ha tändningen på och tvinga startmotorn att gå, men bilen starta ändå inte, så det borde vara någon signal som stoppar den från att starta.


Vad kan det vara ? är det någon startspärr som jag missat och kan man koppla förbi på något sätt.
Tacksam för alla idéer
Tack!

Mvh Patrik

Lone Wolf
Beroende
Inlägg: 1169
Blev medlem: lör mar 02, 2013 11:05
Ort: Falköping

Re: Problem att starta Jeep Grand Cherokee 1998 Diesel

Inlägg av Lone Wolf » fre okt 30, 2020 23:06

Har den rackarn en givare på kopplings pedalen?

sen finns det på bensinarna ett relä som bryter strömmen om bilen välter,
ibland krånglar det, kan prova att byta plats på reläna

Skriv svar