stölder pågår... Tips till er som har vanliga toyota svenssonbilar

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Marie
Användare
Inlägg: 25
Blev medlem: lör aug 18, 2012 23:56
Ort: Linköping

stölder pågår... Tips till er som har vanliga toyota svenssonbilar

Inlägg av Marie » fre nov 27, 2020 3:02

Hejsan på er
Denna tråden kan raderas om någon månad troligtvis.

Bevittnade idag 01:15 i Linköping hur två individer i en Audi sedan modell mörk lite åt gråaktig(mörkt ute så nyanser är svåra att se) med sport avgassystem, dovt mullrande, så ingen japsdämpare.. troligtvis 3tums... V6 ljud 4WD, blurrade reggplåtar fram o bak.... De stal katt eller annat värdefullt under motorn i bakkant mot torpedsidan och gav sig bara på samma bilmodell när de var här.. Det var på två bilar här av samma modell. (jag glömde ta regnumret på offrets bil så jag kan säga exakt Toyota modell Men svenssonbil... så jag återkommer så fort jag kan kolla upp det, bärgaren har tagit bilarna just nu. Förövarna var o rekade en timma innan.
EDIT: Efter lite blocketsökningar är det modellen Toyota Prius 2004-2008 som de angripit flertalet nu.

Polis hann att komma på plats så de har ett glasklart signalement på dem de såg dem på 1meters avstånd och polisens bilar har kameror i vindrutan som många vet om... så deras ansikten är nog på bild, dock har inte jag tillgång till den infon.. men två var de. de lämnade även kvar lite bevismateriel då de flydde från polis, så de har troligtvis fingeravtryck o DNA.
När de flydde så sågs de senast åka mot jönköpingshållet i hög fart,(jag råka höra det via polisens polisradio när jag lämnade min redovisning för vad jag bevittnade) så söder ut i hög fart (E4an) så det är folk som jobbar på större område o inte lokala förmågor.

Jag har inte facebook, så jag kan inte sprida infon mer än här inne.

Fan att folk inte kan låta andras prylar vara ifred.

Bild har jag på förövarnas bil... även om den inte är världsbäst. *moahahahaha* :lol2: Men jag ska låta långfingermänniskorna överlämna sig själva innan jag sprider bilderna på nätet som ni andra kan känna igen kanske o sedan kan ni ta o göra polisens jobb om ni känner för USA stuk. :woot: :tumbup: :jump:


Edit 1.
Jag försökte få ut lite mer info från yttre befäl och de säger att det bara är en tidsfråga innan de får tag på dem.. låter som de har en del att gå på :tumbup:

OBS: Om de som gjort detta läser detta inlägg, så är straffet lägre om man anger sig själv istället för att bli gripen, då det anses som att man ångrar sin gärning vilket tingsrätt tar till sig utav. och ni vet att jag såg er, då passageraren tittade på mig, så du vet att jag såg dig rakt i ögonen, så både de två poliserna samt jag är vittnen.. :wink:
Jag kan tänka mig att brotten just nu är stöld, smitning, flertalet trafikbrott(vårdslöshet i trafik, fortkörning osv osv), försök att köra på polisman., våld mot tjänsteman, kanske polisen väljer att kalla det för mordförsök med bil.
Föraren ligger pyrt till, så att ange sig själv kan nog korta fängelsestraffet en hel del.


Edit 2.
Om någon vet vilka det är men inte vill säga något till polisen, så skicka mig ett PM så kan jag överlämna infon till polisen utan att säga vart jag fått den ifrån.