Efter flera år med gemensamma Jeeps har jag och min bror Rasmus köpt varslen bil med tanken att kunna köra iväg på mer äventyrsinspirerade expeditioner där även familjerna kan vara med.
Jag har köpt mig en Toyota HZJ75 "Bushtaxi" av Håkan Peterson i Växjö. En bil han ägt i många år och skött väl. Tanken är att jag ska inreda den för både boende och last.
Rasmus har köpt en Land Rover Defender TD5a som är tämligen fullkittad. Han han nyligen kompletterat med ett stort taktält och en schysst roof rack. Han får själv berätta mer om bilen och lägga in bilder senare.
Min Toyota är höjd med Old Man Emu höjningsfjädrar och dämpare, har winch från Warn, 35" STT, custom made fram och bakbumper med belysning. Trevlig 4.2l rak dieselsexa som turbokonverterats! Original snorkel och spärrar.

Just nu står den uppallad med rasad ring o pinion fram som ska bytas. Det har därför blivit tillfälle att rensa ur inne i bilen och förbereda för inredningsbygge. Jag kan säga att det luktade inte mumma under mattan. Men det såg värre ut än vad det var, den lilla rost som fanns var bara ytlig.