piratebay
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
piratebay
Ja thepiratebay.
Vad har hänt?
Vad har hänt?
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Jag får inte ens upp deras fina öbild som berättar att dom ligger nere.
Utan får upp sidan kan ej hittas.
Vilket tyder på DNS:en inte är riktad mot någon sida.
Då e det bara att vänta
Då e det bara att vänta

Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Samma här... Varit så sedan igår kväll...niva_mats skrev:Jag får inte ens upp deras fina öbild som berättar att dom ligger nere.
Då e det bara att vänta

Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............
-
- Användare
Tror tyvärr PB kommer att försvinna ganska snart och ersättas av något annat. Domen på 30 mille blev dödsstöten. Var ju nån skum lirare som skulle ta över (Global Gaming Factory) men det visade sig ju bara vara varmluft.
Fast klarar de fällda gubbarna bakom att bara lämpa över hela rasket till några andra i något land där sverige inte kommer åt företaget bakom så kan det ju iofs fortsätta! Hoppas på det, jag är ingen stortankare men det är så stort så det mesta man behöver finns ju där
http://www.idg.se/2.1085/1.242518/pirat ... fran-natet
Vi har nu alltså kommit till det läge som många varnat för under några år, att staten och myndigheter kan stänga av och censurera internet efter eget gottfinnande. Denna gång var det PB efter påtryckningar från underhållningsindustrin.
Vad/vem blir det nästa gång? Olämpliga politiska partier? Obekväma debattörer och starka röster i samhället? Porrsiter? Anarkistiska handböcker? Helt fria debattforum med stark samhällskritik? För fan, stäng ner allt som inte är politiskt korrekt så slipper vi allt trist bråkande här i ankdammen och vi kan alla bara sitta och fika och trivas istället, samtidigt som allt vad personlig integritet och yttrandefrihet heter går åt helvete med expressfart. Fint land Sverige kommer att bli. Inte.
Fast klarar de fällda gubbarna bakom att bara lämpa över hela rasket till några andra i något land där sverige inte kommer åt företaget bakom så kan det ju iofs fortsätta! Hoppas på det, jag är ingen stortankare men det är så stort så det mesta man behöver finns ju där

http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/th ... a-1.968561Tidigt på tisdagseftermiddagen var det tji att nå piratebay.org. Framåt 16-tiden fanns sajten där på nytt.
Enligt Torrentfreak, uppdaterad i ämnet fildelning, har The Pirate Bay funnit en fristad i Ukraina, sedan sajten övergetts av svenska bredbandsleverantörer.
Trafiken ska under senaste tiden ha dirigerats via Nederländerna. Detta fick holländska antipiratbyrån Brein att agera – den förmådde Hollandsbaserade ISP Nforce att bryta trafikförmedlingen. Detta satte på nytt stopp för TPB.
Vad som lett till att sajten på nytt var tillgänglig på tisdagseftermiddagen är oklart. En uppgift gör gällande att tyska cb3rob.net, en operatör med anknytning till Piratenpartei, Tysklands motsvarighet till svenska Piratpartiet, ställt upp för TPB.
http://www.idg.se/2.1085/1.242518/pirat ... fran-natet
Vi har nu alltså kommit till det läge som många varnat för under några år, att staten och myndigheter kan stänga av och censurera internet efter eget gottfinnande. Denna gång var det PB efter påtryckningar från underhållningsindustrin.
Vad/vem blir det nästa gång? Olämpliga politiska partier? Obekväma debattörer och starka röster i samhället? Porrsiter? Anarkistiska handböcker? Helt fria debattforum med stark samhällskritik? För fan, stäng ner allt som inte är politiskt korrekt så slipper vi allt trist bråkande här i ankdammen och vi kan alla bara sitta och fika och trivas istället, samtidigt som allt vad personlig integritet och yttrandefrihet heter går åt helvete med expressfart. Fint land Sverige kommer att bli. Inte.
Grand Cherokee 4,7 2000
Cherokee 4.0 2001
Cherokee 4.0 2001
Nu är jag absolut inte för censur på något vis, men är inte pirate-bay kriminellt?
Och att stänga ner en kriminell verksamhet ser inte jag som censur.
Nu är jag väldigt dåligt insatt i pirate-bay måste jag erkänna, för jag har aldrig använt det.
Jag kanske är lite gammaldags men jag tycker men ska betala för det man vill ha.
Och att stänga ner en kriminell verksamhet ser inte jag som censur.
Nu är jag väldigt dåligt insatt i pirate-bay måste jag erkänna, för jag har aldrig använt det.
Jag kanske är lite gammaldags men jag tycker men ska betala för det man vill ha.
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Nope...Grottulf skrev:Nu är jag absolut inte för censur på något vis, men är inte pirate-bay kriminellt?
Man kan hitta en hel del upphovsrättskyddat material där, men bara därför är inte piratebay kriminellt. Finns även mycket fritt material där som det är helt fritt att sprida. Vet te.x att Malle lagt upp filmer där som HAN filmat på trialtävligar och alltså är det Malle som har upphovsrätten och han har valt att sprida sina filmer på det viset. Helt lagligt...
Att spärra Piratebay pga av att det finns material där som inte är fritt är ungefär som att bötfälla alla bilägare, för har man bil så kan man ju köra för fort. Samma resonemang...
Men nu är inte Piratebay kriminell. Att dela ut film och musik man inte har rättigheter till är det, men Piratebay talar bara om VAR du hittar filmen eller musiken...Grottulf skrev:Och att stänga ner en kriminell verksamhet ser inte jag som censur.
Det har jag....Grottulf skrev:Nu är jag väldigt dåligt insatt i pirate-bay måste jag erkänna, för jag har aldrig använt det.
Jag har bland annat laddat ner Malles filmer. HELT LAGLIGT!!!!!!
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Kan inte mer än att hålla med, är skärmmande vart sverige är på väg, snart kan vi inte ens gå o skita utan att det skall registreras....HRC skrev: Vi har nu alltså kommit till det läge som många varnat för under några år, att staten och myndigheter kan stänga av och censurera internet efter eget gottfinnande. Denna gång var det PB efter påtryckningar från underhållningsindustrin.
I aim to misbehave