Nya vitara projektet! har testkört! Film

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

twist_turbo
Forumräv

Inlägg av twist_turbo » tor jan 28, 2010 20:55

haha. jo de e ju lite kaxigt med pizza master. :P

för de första efter en ganska lång provtur ida så märkte ja att stötstångskåpan och ventilkåpans packning börjat läcka olja! :evil: fatta inte va d va för fel att de helt plötsligt sku börja trycka olja överallt.. de enda ja kunna tänka mig va dåliga kolvringar så laddtrycket åker ner i motorn. MEN efter mycke funderande å trynande under huven + att par cig så såg ja en sak ja aldrig kunna fatta att ja missat! :rodnar: orginal sitter de en slang från ventilkåpan in i spjällhuset. eftersom de funkar ganska bra så på ICKE turbo motorer eftersom dom bara har vanligt löjligt VAKUM där då. MEN sätter man på turbo som ja å tror att "dehär ska nog funka fin fint de" så blir de en viss skillnad från orginal! eftersom på ett visst antal varv har ja 1BAR TRYCK där i stället för vakum. å vart tar de vägen??? jo gissa 5 gånger och kommer du på de vinner du en dyr blå cykel i valfri färg med olika hjul! ibland blir man lite arg på sig själv! :evil: så imorgon bär de av till bildelsbodegan i stan å köpa nya packningar. oljetråg/ventilkåpa & stötstångkåpspacknig..

men iaf en liten kul grej kan ja bjuda på som hände ikväll på vårt lilla äventyr! :D

svängde i en korsning å gina lite för mycke. hehe

Bild

Bild
djupt..

Bild
och mycke snö som ska ta vägen någonstans. :P

ja kände att de börja glida neråt så ja tänkte om ja håller full gas i 2an borde de gå. :think:
Tommy Åland

Kör Diesel TURBO 6a på 4l i skogen. Dä ä manligt dä!

beelzebubs
Veteran
Kontakt:

Inlägg av beelzebubs » tor jan 28, 2010 21:03

Det kunde gått man måst ju pröva.
:tumbup:

Runekebab
Beroende

Inlägg av Runekebab » tor jan 28, 2010 22:31

Angående tävlingen: trycket åker ner i motorn e det rätt :? hur gör vi med cyklen? kan ja ta den nästa gång ja e i mariehamn om jag kommer ihåg det :beer:
Toyota Lj70

twist_turbo
Forumräv

Inlägg av twist_turbo » fre jan 29, 2010 9:00

Runekebab skrev:Angående tävlingen: trycket åker ner i motorn e det rätt :? hur gör vi med cyklen? kan ja ta den nästa gång ja e i mariehamn om jag kommer ihåg det :beer:
Rätt svarat! jo klart du kan göra de! ring mig en dag före bara så ja hinner montera ihop den! :)

de blir ca 500€ när du hämtar ut den.

(vinner du en dyr blå cykel i valfri färg med olika hjul)
Tommy Åland

Runekebab
Beroende

Inlägg av Runekebab » fre jan 29, 2010 11:17

twist_turbo skrev:
Runekebab skrev:Angående tävlingen: trycket åker ner i motorn e det rätt :? hur gör vi med cyklen? kan ja ta den nästa gång ja e i mariehamn om jag kommer ihåg det :beer:
Rätt svarat! jo klart du kan göra de! ring mig en dag före bara så ja hinner montera ihop den! :)

de blir ca 500€ när du hämtar ut den.

(vinner du en dyr blå cykel i valfri färg med olika hjul)
:oops: Det var dyrt, men det kostar och ligga på topp.
Toyota Lj70

Oliver Mudfucker
Användare

Inlägg av Oliver Mudfucker » lör jan 30, 2010 11:38

Hahaha komiskt :) tur att det inte var risiga ringar! lite roligare att dra om en slang än att renovera motorn.

Du får ta och fixa lite film på kärran nu, den verkar helball! :twisted: :twisted:
Sugga/tp21 Sökes!

Åker:
BMW m5 Turbo, 723hp@1.3bar.

MVH Oliver Bjuhr

twist_turbo
Forumräv

Inlägg av twist_turbo » lör jan 30, 2010 22:48

Oliver Mudfucker skrev:Hahaha komiskt :) tur att det inte var risiga ringar! lite roligare att dra om en slang än att renovera motorn.

Du får ta och fixa lite film på kärran nu, den verkar helball! :twisted: :twisted:
jo de va bra att de va ett enkelt fel. kom just hem från verkstan å har svettsat bakaxeln och dragit om slangen. kommer nog film snart. e ju körning nästa helg så. :)
Tommy Åland

twist_turbo
Forumräv

Inlägg av twist_turbo » mån feb 01, 2010 19:40

ett steg framåt å två steg bakåt! :evil:

fixa läckorna runt motorn. (igen) och fixa boven till dramat.

Bild

sen va ja ute å gled lite på vägbygge å hörde ett jävla dunkande i bilen å den börja gunga som fan! stanna å insåg att hela balken som FINNJXXLARNA har "svettsat" dit eller kanse mer svettats dit hade lossnat. :evil: men men tänkte att de bara va å förstärka lite på ramen å svettsa dit de igen men nej! låter bilderna tala för sig själv! en sak är säker!! VISSA SKA NOG FAN INTE KOMMA NÄRA EN BIL MED MIG!! och allt e överdimensionerat! lappar med 3-4mm plåtar och stötdämparbalken e 5mm!! sjuka människor!

Bild
Varför slutar man inte här å anser sig själv som värdelös? dehär va en liten bit ja slet ut ur ramen..

Bild
"Pappa pappa!! kolla min svetts va fin den blev! -nåå jååå dätdär fixar do finte dä, kom å pada pasto no så ska papa slå däj mä resät :lol:

Bild
De e ju tur att den biten dom ha lappat me är de enda som kommer finnas kvar av bilen efter 20år...

Bild
Kapat BORT rosten före, inte svettsat över...

Bild

Bild
Man tror inte de är sant. dom hade svettsat ihop bladfjäderfästet med 0.5mm plåt som ja slet bort med elmejseln! å ni som vet hur en elmejsel ser ut så ligger ni nog å krampar av garv nu...

more to come! måste köpa plåt imorgon!
Tommy Åland

Runekebab
Beroende

Inlägg av Runekebab » mån feb 01, 2010 21:00

Ser ut som du håller i en näve spik :naughty:. fy f** va tråkigt finnarna svettades nog i bastun inte under bilen i alla fall
Toyota Lj70

twist_turbo
Forumräv

Inlägg av twist_turbo » tis feb 02, 2010 21:23

nu har man 1000 jävla brännmärken på halsen och armar! men nu e d gjort iaf! bara lite kvar å göra imorgon.

bilderna får tala.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Tommy Åland

Ninetoes
Beroende

Inlägg av Ninetoes » tor feb 04, 2010 16:19

Såg din pärla när jag åkte hem från jobbet idag...

Du får ta och höra av dig när du ska ut och leka nån gång, för den bilen vill jag se live!
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.

O.A.S. Offroad & Adventure Society

//Abbe - Team Skottkärra

twist_turbo
Forumräv

Inlägg av twist_turbo » tor feb 04, 2010 20:50

Ninetoes skrev:Såg din pärla när jag åkte hem från jobbet idag...

Du får ta och höra av dig när du ska ut och leka nån gång, för den bilen vill jag se live!

jaha. :) jo d ska ja göra. nu i helgen blir de orintering i uppsala. jungfru turen på riktig offroad. :twisted: ha ju bara lekt lite i skogarna förut. :)
Tommy Åland

Big King
Användare

Inlägg av Big King » sön feb 07, 2010 16:46

:oops:
Greger tyyyp

Oliver Mudfucker
Användare

Inlägg av Oliver Mudfucker » sön feb 07, 2010 21:51

Hur gick det i helgen nu då?:)
Sugga/tp21 Sökes!

Åker:
BMW m5 Turbo, 723hp@1.3bar.

MVH Oliver Bjuhr

twist_turbo
Forumräv

Inlägg av twist_turbo » mån feb 08, 2010 20:44

Oliver Mudfucker skrev:Hur gick det i helgen nu då?:)
vart inge. kom magsjuka ivägen för han andra... :x
Tommy Åland

Skriv svar