värme problem frontera
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Nybörjare
värme problem frontera
Hej . jag får värme i kupen när jag har återcirkulation i kupen men när jag öppnar spjället så blir det knappt ljummet i bilen. står jag på tomgång så sticker temp mätaren upp nästan till rött. sen när jag börjar köra igen så sjunker den till mitten av mätaren men värmen ökar inte i kupen.
Någon som har en ide ?
Någon som har en ide ?
-
- Guru
-
- Nybörjare
Hade en Frontera en gång i tiden som jag hade mkt elektronikfel på samt även andra fel, jag kostade på den
ca 40-45 000 SEK under ett års tid fixade felen och sålde den så min lösning på ditt fel är enkel sälj skiten och köp ALDRIG mer en OPEL.........................
ca 40-45 000 SEK under ett års tid fixade felen och sålde den så min lösning på ditt fel är enkel sälj skiten och köp ALDRIG mer en OPEL.........................
SVART Jeep Grand Cherokee 4.0 -98 "Såld"
Och det inlägget var dagens smartaste iallafall, NOTBD 4x4 skrev:Hade en Frontera en gång i tiden som jag hade mkt elektronikfel på samt även andra fel, jag kostade på den
Betänk att Frontera i grund och botten inte är en Opel, men det visste Du förståss inte med det svaret.
Frontera är en Isuzu debagdad till Opel med Opelmotor, växellåda, motorstyrelektronik, instrumenthus, iövrigt är elen, drivlinan och karossen Isuzu.
Vad har trådskaparen för motor, årsmodell på sin Frontera?
//Struve
-
- Nybörjare
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Hur är tempen på kylaren? Blir den varm när tempen stiger?
Kass vattenpump.
Igenslammat kylsystem.
Kass vattenpump.
Igenslammat kylsystem.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- Nybörjare
Kolla så det inte sitter en elpump på högersidan i motorrummet (i fordonets normala körriktning), om Du har pump där och den lägger av så får Du skitadårlig värme i kupén.
Men det låter som Du har dårlig cirkulation överhuvudtaget om den sticker upp i temp på tomgång, det händer ibland på vattempumparna (speciellt eftermarknadspumpar) att själva pumphjulet slirar på akseln eller att pumphjulet blir erroderat.
Men det låter som Du har dårlig cirkulation överhuvudtaget om den sticker upp i temp på tomgång, det händer ibland på vattempumparna (speciellt eftermarknadspumpar) att själva pumphjulet slirar på akseln eller att pumphjulet blir erroderat.
//Struve
-
- Nybörjare
-
- Nybörjare
-
- Nybörjare
-
- Nybörjare