Vinchen har börjat bråka.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Nybörjare
- Inlägg: 6
- Blev medlem: mån aug 02, 2010 17:38
Vinchen har börjat bråka.
Hej allesammans.
Nu har min vinch börjat stöka efter en liten incident i något för djupt vatten. motorn va helt täckt med vatten o all olja va total förstörd. motorn har gått att fixa. men vinchen har jag problem med
vinchen går bara in vilket hål jag än försöker dra den åt. de som ivanliga fall är ut är nu in och de som i vanliga fall är in är fortfarande in. mitt fri wheel vred eller vad man ska kalla de är trasigt och går inte att röra på även med våld. när jag tittar på lindningen ser jag att de är en knut på linan. vajern har bytt håll under in lindningen nån gång efter badet. de måste ju rörar sig om nått el fel. nån som vet nått vanligt el fel och hur man åtgärdar de?
sant vad man bör tänka på när man plockar isär en vinch.
Tack för all hjälp. Jimmy
Nu har min vinch börjat stöka efter en liten incident i något för djupt vatten. motorn va helt täckt med vatten o all olja va total förstörd. motorn har gått att fixa. men vinchen har jag problem med
vinchen går bara in vilket hål jag än försöker dra den åt. de som ivanliga fall är ut är nu in och de som i vanliga fall är in är fortfarande in. mitt fri wheel vred eller vad man ska kalla de är trasigt och går inte att röra på även med våld. när jag tittar på lindningen ser jag att de är en knut på linan. vajern har bytt håll under in lindningen nån gång efter badet. de måste ju rörar sig om nått el fel. nån som vet nått vanligt el fel och hur man åtgärdar de?
sant vad man bör tänka på när man plockar isär en vinch.
Tack för all hjälp. Jimmy
Kör bara!
Angående winsch-bekymmmer.
Hej!
Om det är en Warn kan du kanske ringa Rindab å fråga eller kolla sprängskiss på internet.
Det är nog bäst att börja med:
Frikopplings-spaken: På min Warn lossade jag den vänstra ytterdelen (transmissionshuset), om du lossar vredet(spaken) så ska det va ett spår där i, när man vrider vredet så skjuts ytterringen i huset men är det skitigt i huset så går det trögt. Alltså ta i sär, gör rent, smörj lätt så funkar det nog.
Om det är en Warn kan du kanske ringa Rindab å fråga eller kolla sprängskiss på internet.
Det är nog bäst att börja med:
Frikopplings-spaken: På min Warn lossade jag den vänstra ytterdelen (transmissionshuset), om du lossar vredet(spaken) så ska det va ett spår där i, när man vrider vredet så skjuts ytterringen i huset men är det skitigt i huset så går det trögt. Alltså ta i sär, gör rent, smörj lätt så funkar det nog.
Senast redigerad av Sune den mån aug 23, 2010 21:59, redigerad totalt 1 gånger.
Tänk på att inte plocka ur bromsen ur trumman när du tar isär den utan att först klämma fast backarna med ett buntband eller motsv.
Om motorn ser ofräsch ut när du tar bort den från gaveln kan det vara värt att ta isär den för att göra rent kolbryggan.
Precis som Jonas föreslog tror jag också att dina reläer är kass. Jonas säljer kanonfina reläboxar som känns betydligt bättre än Warn orginal. Billiga är de också.
Om motorn ser ofräsch ut när du tar bort den från gaveln kan det vara värt att ta isär den för att göra rent kolbryggan.
Precis som Jonas föreslog tror jag också att dina reläer är kass. Jonas säljer kanonfina reläboxar som känns betydligt bättre än Warn orginal. Billiga är de också.
Calle[FAS] - Det är bara roligt!
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00
Så här gjorde jag med min T-max.
http://jeepetorp.blogg.se/2010/july/ser ... schen.html
Kanske kan ge några idéer...
http://jeepetorp.blogg.se/2010/july/ser ... schen.html
Kanske kan ge några idéer...
Jeep Wrangler Unlimited Sahara -07.
http://jeepetorp.blogg.se
http://jeepetorp.blogg.se
-
- Nybörjare
- Inlägg: 6
- Blev medlem: mån aug 02, 2010 17:38