Blazer -88, både det ena o det tredje...
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Dagens träff avklarad utan haverier
Är bara lite småsaker som behöver göras innan man är redo för nästa träff. Skärmkanterna bak måste justeras lite lätt, smäller så när mönstret i däcken försöker göra det jobbet... En skyddsplåt till tanken behövs, var läskigt nära nån stor sten enligt min bror som åkte bakom mig.
Och jag har redan nu ikväll lagt ut fjärrkontrollerna till vinschen, så dom kommer med till nästa träff
(men jag hade faktiskt bara behövt den en gång idag)
Jag är grymt imponerad över framkomligheten som jag fick, delvis tack vare spärren men även hydroassisten var helt underbar. Styrningen är lite seg nu när jag har den, men hellre det o att den orkar. för det gör den verkligen nu...

Bruksbilen och leksaken bredvid varandra för första gången. (brukisen fick agera dragbil åt brorsans vitara)

Och jag har redan nu ikväll lagt ut fjärrkontrollerna till vinschen, så dom kommer med till nästa träff

Jag är grymt imponerad över framkomligheten som jag fick, delvis tack vare spärren men även hydroassisten var helt underbar. Styrningen är lite seg nu när jag har den, men hellre det o att den orkar. för det gör den verkligen nu...

Bruksbilen och leksaken bredvid varandra för första gången. (brukisen fick agera dragbil åt brorsans vitara)

Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
-
- Forumräv
Jaa... Fick ju åka själv hela dagen... Du får väl se till o komma upp till nästa träff istället.Joel_Vbg skrev:Kanon kul att det gick bra! Synd jag inte kom upp...
Jag har fortfarande en original hasplåt till tanken liggande.
Vet inte riktigt men jag undrar om en originalplåt inte är lite klen om man börjar på att stångas med stora stenar... Tror jag ska bygga en med delar av den gamla hasplåten (3mm stålplåt) brorsan hade på sin vitara innan, kan bulta den i dragbalken o sen bara göra ett fäste framför tanken oxå så är den nog skyddad sen tror jag...
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Hittade även ett par bilder som en kompis tog, går att få hyfsat flex mad gamla bladfjädrar oxå...

Tittar man noga så syns det att även höger fram är uppe på en sten...

Tittar man noga så syns det att även höger fram är uppe på en sten...

Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Ja, nu har jag nog blivit av med dom flesta överraskningarna så nästa träff är nog inga problem när nu den är?henke_99 skrev:Jaa... Fick ju åka själv hela dagen... Du får väl se till o komma upp till nästa träff istället.
Vet inte riktigt men jag undrar om en originalplåt inte är lite klen om man börjar på att stångas med stora stenar... Tror jag ska bygga en med delar av den gamla hasplåten (3mm stålplåt) brorsan hade på sin vitara innan, kan bulta den i dragbalken o sen bara göra ett fäste framför tanken oxå så är den nog skyddad sen tror jag...

Jag som var riktigt sugen, kunde blivit en hel del bra bilder på den med.

Tror plåten är 2mm eller 2.5mm, rätt grov ändå.
Jag har den på min subba och kört i Borås med den, ett par bucklor men den har hållt över förväntan...
Men grövre är alltid bättre...

Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............
-
- Användare
Mmm. Det är ju alltid kul att få bilder på när man kör, men det är ju lite svårt o ordna när man är själv...Joel_Vbg skrev:Ja, nu har jag nog blivit av med dom flesta överraskningarna så nästa träff är nog inga problem när nu den är?henke_99 skrev:Jaa... Fick ju åka själv hela dagen... Du får väl se till o komma upp till nästa träff istället.
Jag som var riktigt sugen, kunde blivit en hel del bra bilder på den med.
Tror plåten är 2mm eller 2.5mm, rätt grov ändå.
Jag har den på min subba och kört i Borås med den, ett par bucklor men den har hållt över förväntan...
Men grövre är alltid bättre...
Den är om två veckor, älgaköret. Spjutet klistrade in infon i "ärtsoppetråden". Men efter vad han skrev om blött väder och körning så är det väl inte så mkt att hoppas på.
Då tror du felOliver Mudfucker skrev:Tror jag såg dig igår, typ eskilstuna/arboga nånstans?
Åkte bakom dig med en BMW och biltrailer =)

Och ändå roligare att köra. Nu när man har så pass bra framkomlighet var det riktigt kul i borås, bra eftersom det är så pass nära. Så mig kommer ni få se mer av...MrHawk skrev:Gött att se bilen i skogen igen!
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
-
- Veteran
Satav va cool den blev snyggt jobbat
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......
-
- Användare
Hahaha... Finns självutlösare.henke_99 skrev:Mmm. Det är ju alltid kul att få bilder på när man kör, men det är ju lite svårt o ordna när man är själv...
Den är om två veckor, älgaköret. Spjutet klistrade in infon i "ärtsoppetråden". Men efter vad han skrev om blött väder och körning så är det väl inte så mkt att hoppas på.

Ok, jo såg det innan, får väl hoppas wiken gubbarna håller sig torra bakom örona då...
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............
Jobbigt o veta i förväg när det är dags för bild bara...Joel_Vbg skrev:Hahaha... Finns självutlösare.henke_99 skrev:Mmm. Det är ju alltid kul att få bilder på när man kör, men det är ju lite svårt o ordna när man är själv...
Ok, jo såg det innan, får väl hoppas wiken gubbarna håller sig torra bakom örona då...
Ja verkligen.
Jaså det finns fler... Men jag har svart baklucka oxå...Oliver Mudfucker skrev:Fan va mysko! var helt övertygad om att det var du.. den var antingen Grön med en svart skärm fram eller svart med en grön skärmhög som ett as och Stoooora däck
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Bilen funkar som synes, men det finns alltid saker att göra. I helgen fick det bli vinschbyte, den gamla funkade inte och det visade sig när jag fick isär den att det hade kommit in vatten i växellådan. Det såg alltså mindre trevligt ut där inne. Ska nog gå o få ihop den o få den o fungara igen, och så får den hamna bak istället. drog även in en kabel så jag kan styra den inifrån förarplatsen.

Tog även ett par bilder på den och bruksbilen när dom stog utanför verkstan.

Den lilla vita bilen är en Hilux...

Tog även ett par bilder på den och bruksbilen när dom stog utanför verkstan.

Den lilla vita bilen är en Hilux...

Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders