Då har man fixat lite med bilen igen. Har haft problem med att den har fått i sig luft i bränslesystemet ibland så att den har vart svårstartad, den har även läckt lite diesel nånstans bak vid tanken har jag sett. Så igår tyckte jag att det va dags att titta på vad det kan va som inte är som det ska.
Började klämma lite lätt på tankpåfyllningsröret och den andra bråten som sitter i hjulhuset bak.... och tummen gick rakt igenom det som en gång varit ett påfyllningsrör

, även dom andra lite mindre rören va skrot, så det va bara att börja snickra ihop ett nytt påfyllningsrör av ett fräscht som låg på hyllan från en
suzuki sen fixades avluftningen och det andra till samtidigt.
Och det verkar som att det funkar bättre nu, hade den till jobbet idag och den startade lätt och gick som den skulle.
Såhär såg röret ut.

Såhär blev det nya.

Sen kom postis med ett trevligt paket igår också

och i paketet låg ett stycke vinch från ElectricWinchShop. Så den packades upp snabbt som attan och skruvades fast i bullbaren, passade på att kapa bort dendäringa plåten som sitter ovanför rullarna till wiregrinden som sitter på bullbaren, för snöret har en tendens till att vilja skava emot den annars. Sen kopplades vinchen in och provades lite lätt för att kolla hastigheten. Den va ganska så snabb helt obelastad iallafall, ska prova den lite mer seriöst framåt helgen tänkte jag.
Här kommer lite bilder på vinchen och monteringen av den.
Lite närmare titt på snöret.
Och här sitter den på bilen.

Volvo XC70 -04.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.