Biltemas skiftande kvalité
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Biltemas skiftande kvalité
köpte en större borrsats på harald nyborg, ett borr gick av och hoppade upp och bet mig i ögat, har nu 40% konstant skada på ena ögat,
kontenta: försäkra er rejält så kan man köpa många rostiga toyotor..
kontenta: försäkra er rejält så kan man köpa många rostiga toyotor..
kzj 70
kzj 73
Landcruiser 80
lj 73
kzj 73
Landcruiser 80
lj 73
-
- Beroende
Har Biltemas gasfjädrar till bakluckan på Octavian, de låter som riktigt torra gångjärn när det är varmt ute. Det skriker i dem så folk vänder sig om och tittar vad man håller på med
Har provat smörja kolvarna men utan resultat.

Har provat smörja kolvarna men utan resultat.
Har köpt ganska mycket på biltema, men har som princip att inte köpa sånt som är bökigt att byta, skulle inte köpa m¨got som ska monteras innuti motorn tex. , men förbrukningsmateriel brukar fungera bra.
Sen är min alldeles högst egna teori att det är väldig skillnad på samma produkter beroende på när man köpt det. Kanske olika leverantörer från gång till annan ?? vad vet jag
Men de lite dyrare verktygen har iallafall inte jag lyckats ha sönder nåt av...Och har kört på deras olja i många år nu, byter lite oftare kanske men det fungerar för mig iallafall..
Sen är min alldeles högst egna teori att det är väldig skillnad på samma produkter beroende på när man köpt det. Kanske olika leverantörer från gång till annan ?? vad vet jag

Men de lite dyrare verktygen har iallafall inte jag lyckats ha sönder nåt av...Och har kört på deras olja i många år nu, byter lite oftare kanske men det fungerar för mig iallafall..
suzuki 413 skogsbil
Suzuki samuraj kanske blivande skogsbil
Opel Calibra 4x4 sommarleksak
mm mm mm
Suzuki samuraj kanske blivande skogsbil
Opel Calibra 4x4 sommarleksak
mm mm mm

Nu har jag gjort det i gen, försökt att vara snål och åka till tema och köpa mej ett borr..
Så här gick det efter en halv varv

Vilket jävla skit
Gick tillbaks vansinne och frågade hur dom kunde sälja sån skit, skulle få ett nytt av dom men jag kastade det på disken och gick över till Swedol och köpte ett Bosch borr det kostade 3 gånger så mycket men det är det helt klart värt..
Så här gick det efter en halv varv

Vilket jävla skit

Jo en har allt vart på feltema och handlat ett o annat av skiffatnde kvalité under årens lopp.... tror att det är värt att spendera lite extra $$$ på bättre kvalitésaker från andra butiker.
http://WWW.olerumoffroaders.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Mahindra Cj 540 Sport
med Toy8 axlar och 36 tummare = till salu
Suzuki 416 Turbo = Såld
CHEROKEE XJ 1989 = Såld
Mahindra Cj 540 Sport
med Toy8 axlar och 36 tummare = till salu
Suzuki 416 Turbo = Såld

CHEROKEE XJ 1989 = Såld
Köpte 2 olika mutterdragare på Bilbutteriks för många år sen,1 1/2tum o 1 1tum.båda verkar odödliga som ja behandlat dom,så där kan ja inte klaga,men sen säljer dom mkt annan dynga... 

Tack till vägverket för alla dåliga vägar.
-
- Veteran
- Kontakt:
någon som provat deras lambdasonder? funderar på att köpa en till min gamla kadett...
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)
Jag har använt i en vectra jag hade som bruksbil och det funkade utmärkt så länge jag ägde bilen, samma med katalysatorerna.koppartaket skrev:någon som provat deras lambdasonder? funderar på att köpa en till min gamla kadett...
Land Rover serie 3 109 -74 2,25d
Tidigare: L200 -98 och suzuki sj410 -85
Tidigare: L200 -98 och suzuki sj410 -85
Ladan har ett TBI-sprut från GM - och där funkade det INTE med Biltema-sond. Bytte till en riktig jänke-sond från Delcro och det blev en helt annan bil att köra. Vid lite mer googling verkar det som om just (äldre?) amerikanska sprut kräver lite mer milliampere i signalen från sonden.
Jag har biltema-sond på min EVO. Perfekta värden på bilprovningen!
TGB 13
Jag köpte en plingklocka på Biltema igår,lättmonterad och plingar ljuvligt-
-
- Veteran
- Kontakt:
kalle skrev:Jag köpte en plingklocka på Biltema igår,lättmonterad och plingar ljuvligt-

Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)
har köpt mycket på biltema o visst de finns mycket skräp men en hel del bra prylar som deras verktyg... 10års garanti... som deras spärrnycklar helt klart prisvärda
men man ska nog köpa deras "dyrare" verktyg

lift your truck fat chicks can´t jump!
Köpte modell anpassad till min audi a6 2,8 quattro eftersom jag inte fick ner avgasvärderna när jag byte kattar mm så koppla ihop den med dator och såg att ena lambdan va trasig så köpte ny på tema och bilen gick igenom utan problemkoppartaket skrev:någon som provat deras lambdasonder? funderar på att köpa en till min gamla kadett...

Men har därimot handlat bak stötdämpare till golf flera gånger men dom har aldrig gått igenom besiktningen mer en ett år så det handlar jag fina på skroten istället nu för tiden.
Verktyg handlar jag massor på biltema och typ allt fungerar bra ända man inte ska köpa är ledhandtaget med gummihandtag 1/2" fattning dom går sönder hela tiden. Såg dock att dom inte fanns kvar på hemsidan

Men... du kan ju köpa TRE biltema borrar för priset av en Bosch, tänk.. du kan ju ha tur och få ett borr som håller 3 varv, eller rent av 10? sen att det kostar 10ggr så mycket i tid/bränsle/förslitning att åka tillbaka och byta Kines skiten som det kostade i inköp och att du får avbryta arbetet hela tiden och att sakerna inte håller rätt toleranser gör väl inget? de är ju så snääällla på Biltema så man får ju byta mot nytt junk när det går sönder...kenny_69 skrev:Nu har jag gjort det i gen, försökt att vara snål och åka till tema och köpa mej ett borr..
Så här gick det efter en halv varv![]()
Vilket jävla skitGick tillbaks vansinne och frågade hur dom kunde sälja sån skit, skulle få ett nytt av dom men jag kastade det på disken och gick över till Swedol och köpte ett Bosch borr det kostade 3 gånger så mycket men det är det helt klart värt..
Chevrolet Suburban 6,2D 4WD K10 -74 Hydractive 3
Yamaha DT50MX -?
Yamaha DT50MX -?