Ja då till min fråga vad skulle bilprovningen säga om det råkade sitta en tex 305a ?
Drömmen vore en 6,2 diesel

Vet inte hur ni andra känner men jag känner ju spontant att man förväntar sig v8 under huven på en firebird.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Bilprovningen säger inte ett shait. -87 Firebird kunde fås med både 305 och 350 så det är bara att få tag på en ny motor, hiva i den och regbesikta.volvorobban86 skrev:Har med stor sannolikhet byt bort min 850 mot en firebird med . 2,8 l v6 -87a
Ja då till min fråga vad skulle bilprovningen säga om det råkade sitta en tex 305a ?
Mjo, original V6 med 135 hästar och 215 Nm i en Firebird är lika upphetsande som en flodhäst i stringtrosor. Dock finns en specialmodell med V6 1989 som har turbo från fabrik ( TTA - Turbo Trans AM ) som har 250 hästar och 460Nm. Den skulle man överleva att äga. Men då det bara byggdes 1550 stycken så är originalbilarna varken enkla att hitta eller billiga att köpa så man får nöja sig med att köra en sur-v8volvorobban86 skrev: Vet inte hur ni andra känner men jag känner ju spontant att man förväntar sig v8 under huven på en firebird.
Tror inte en ensam pilsk flodhästhane håller med dig där.....P:W skrev:Mjo, original V6 med 135 hästar och 215 Nm i en Firebird är lika upphetsande som en flodhäst i stringtrosor.