Nissan King Cab - A-Traktor projekt
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Chases King Cab (A-Traktor projekt)
Jag följde ett A-traktorbygge på nära håll, och för att klara regbesiktningen så det räckte med mindre hjul, (195X60-15) och spärra lådan på låg och på huvudlådan 1,2 och R som användbara växlar.
Tyvärr så finns det inget "enkelt" sätt att spärra på låg, och ändå kunna lägga i och ur framhjulsdriften på Kingisen. På valplådorna är det busenkelt och alla delar finns redan original för detta förutom en M5 mutter som behöver införskaffas.
SKREV OBELIX
Tyvärr så finns det inget "enkelt" sätt att spärra på låg, och ändå kunna lägga i och ur framhjulsdriften på Kingisen. På valplådorna är det busenkelt och alla delar finns redan original för detta förutom en M5 mutter som behöver införskaffas.
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
Blev inte så värst många bilder igår kväll men här är de jag tog iallafall! 
Då har då packningarna kommit.

Passar skitbra, det gjorde inte dom första packningarna vi beställde, hehe...

Jag hittade detta medans gubben höll på att kolla ventilerna och byta packningar, alla ventiler såg kanon bra ut!

Notera på första stötstängen (tror dom hette så, haha) så sitter den snett, men det fixades innan uppstart!

Ventilkåpan åkte på med ny packning/tätning också så, tycker jag jobbat på flitigt!

Nytt oljefilter också.

Sen åkte insuget dit tillsammans med spridar rören, jävlar vad jobbigt det var och få tillbaka..

Drog dit de sista delarna, drog dit luftfiltret. Tömde ur gamla oljan och hällde i ny också.

Trodde aldrig att de skulle ta stopp, haha..

Sen filmade jag uppstarten men blev ett ganska långt klipp, så jag får se vad jag gör med det men nu lever bilen!

Tackar för 635+ tråd visningar, hoppas på flertal kommentarer!

Då har då packningarna kommit.

Passar skitbra, det gjorde inte dom första packningarna vi beställde, hehe...

Jag hittade detta medans gubben höll på att kolla ventilerna och byta packningar, alla ventiler såg kanon bra ut!

Notera på första stötstängen (tror dom hette så, haha) så sitter den snett, men det fixades innan uppstart!

Ventilkåpan åkte på med ny packning/tätning också så, tycker jag jobbat på flitigt!

Nytt oljefilter också.

Sen åkte insuget dit tillsammans med spridar rören, jävlar vad jobbigt det var och få tillbaka..

Drog dit de sista delarna, drog dit luftfiltret. Tömde ur gamla oljan och hällde i ny också.

Trodde aldrig att de skulle ta stopp, haha..

Sen filmade jag uppstarten men blev ett ganska långt klipp, så jag får se vad jag gör med det men nu lever bilen!

Tackar för 635+ tråd visningar, hoppas på flertal kommentarer!

Senast redigerad av Chase den fre dec 07, 2012 21:36, redigerad totalt 1 gånger.
Man är alltid lika nöjd varje gång bilen startar efter att man pillat på den 

Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Så sant så! Fick bilen för ett bra och billigt pris. Jag trodde aldrig jag skulle bli så nöjd som jag är.Danne skrev:Man är alltid lika nöjd varje gång bilen startar efter att man pillat på den
King Cabs är riktigt behagliga och motorn var väldigt enkel att skruva i.

-
- Forumräv

livet börjar med en cheerokee chief
snart e den 16"hög
snart e den 16"hög
-
- Hemmastadd
Satan vad fräsch bilen är, finns inte så många i det där skicket. Jag har också en King Cab A-traktor och gillar den starkt och de är mycket fränare än någon gammal 740 eller liknande
Och va kul att den startade och gick, forsätt så 

.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
Tack!! Väldigt roligt och höra. Den rosten som finns skall behandlas, underredet är i princip 98% rostfritt, rostfritt mellan hytten och flaket dessutom! Sen ska den omlackeras i samma blåa färg som den har nu! Hade tänkt och blästra fälgarna sen lacka de i svart metallic också!740Hobbe skrev:Satan vad fräsch bilen är, finns inte så många i det där skicket. Jag har också en King Cab A-traktor och gillar den starkt och de är mycket fränare än någon gammal 740 eller liknandeOch va kul att den startade och gick, forsätt så

Håller med ang. 740s, som sagt:
Män med smak kör King Cab med flak.

Idag har jag skrivit in mig på körskolan också, första kursen blir vecka 9, fyller år då också.

Har ändrat första inlägget, lagt dit lite historia och så, tycker det ser bättre ut nu. 
Snart ska jag plocka bort extralysena också, eftersom jag är ute efter nya.
Ska ha fyra fyrkantiga extralysen på taket/flakbågen.
Hoppas ny grillen, dörrlåsen och tändningslåset kommer snart!
Bjuder på denna bild, fan vad skönt med taklucka till sommaren!

Snart ska jag plocka bort extralysena också, eftersom jag är ute efter nya.
Ska ha fyra fyrkantiga extralysen på taket/flakbågen.
Hoppas ny grillen, dörrlåsen och tändningslåset kommer snart!
Bjuder på denna bild, fan vad skönt med taklucka till sommaren!

Då var helgen över, hatar söndagar alltså! 
Fick inte mycket gjort idag, tog bort extralysena fram men behöll de gamla fästena, de kanske kommer till användning senare! Har bestämt att de blir 4st fyrkantiga extralysen på taket iallafall!

Kul med snö!

Får se vad jag börjar med sen, kanske hatthyllan eller flaket!

Fick inte mycket gjort idag, tog bort extralysena fram men behöll de gamla fästena, de kanske kommer till användning senare! Har bestämt att de blir 4st fyrkantiga extralysen på taket iallafall!

Kul med snö!

Får se vad jag börjar med sen, kanske hatthyllan eller flaket!

Ser ju bra ut! Tänkte ba säga de att en hatthylla kommer troligtvis inte att räcka för besiktning... 11/2 hytts King Cab ska kapas numera 

Jag skall bygga hatthylla först och testa besikta med de, får hoppas att de släpper igenom, annars vet jag inte hur jag skall göra för jag har ingen lust och börja kapa...tumba skrev:Ser ju bra ut! Tänkte ba säga de att en hatthylla kommer troligtvis inte att räcka för besiktning... 11/2 hytts King Cab ska kapas numera

Men hoppas på att jag slipper, dock ett tag kvar tills jag besiktar den, kanske får ta ett snack med bilprovningen och höra!

Det beror på vart man besiktar, här omkring (östergötland) så går det igenom på de flesta ställen. Men vet att vissa ställen uppåt i landet kräver kapning, så det är bara att testa. Men det ska verkligen inte behövas eftersom hytten är inte större än en kapad Volvo 745 som exempel.Chase skrev:Jag skall bygga hatthylla först och testa besikta med de, får hoppas att de släpper igenom, annars vet jag inte hur jag skall göra för jag har ingen lust och börja kapa...tumba skrev:Ser ju bra ut! Tänkte ba säga de att en hatthylla kommer troligtvis inte att räcka för besiktning... 11/2 hytts King Cab ska kapas numera
Men hoppas på att jag slipper, dock ett tag kvar tills jag besiktar den, kanske får ta ett snack med bilprovningen och höra!

.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
-
- Forumräv
- Kontakt:
Vill du inte kapa (vilket jag inte tycker du skall göra då det är fult som f*n) kan du göra som kompisar till mig, ta ur bakruta och sidorutorna bak och svetsa en "vägg" precis bakom stolarna, alltså som en hatthylla fast som går ända till taket, det går igenom vet som sagt flera som gjort det
Trevligt projekt i övrigt! Kul med annat än sunkna 740is

Trevligt projekt i övrigt! Kul med annat än sunkna 740is