Valpen köptes i Sundsvall 1979 och kördes till västra Härjedalen för att plockas ner i minsta del och rostlagas.

Här är hela nederdelen utbytt mot ny frisk plåt och sedan vändes karossen uppochner för att lacka underredet med 2K epoxy. När detta var klart rostlagades ramen och galvades och även tektylas.
Axlar och växellådor är renoverade med alla slitdelar utbytta så det är i nyskick, motorn är en utbytesmotor och kostade 1984 4000:-, jo då allt finns i en kassabok på bygget.
Mannen som gjort detta dog 2010 och bilen kom ut på Blocket och visade sig att den fanns bara 7 mil från där jag bor.

Så här såg den ut när jag fick hem den, den hade sått under en presenning i några år så det var en del ytrost som måste bort innan jag kunde börja med att återuppta där han slutade.
Som ni ser så är den ombyggd med en annan front med dubbla lysen med delar av BMW 323 80:tal
och bakljus från VW buss.

Instrumentbrädan har plats för nya mätare och dom låg nya i kartong i bilen, det var massor med nya delar som låg i skåpet.

Efter en massa slipning har ett lager av 2k grund kommit på och spacklingen har tagit vid och mer slipning.

Sen var det dags för lack på insidan och även i "grillen". Som tur var så hade jag tillgång till en lackhall för skogsmaskiner under den tiden.

Så var äntligen topplacken sprutad en månad efter att jag hämtade bilen, var tvungen att provmontera bakljusen

Arbetet fortsatte med att skruva på delar och bygga till som här en båge på kofångaren och fästen för extraljus och även fällt in volvo 164 blinkers som ser ut som dom är byggda för valpens kofångare.

Lite fetare hjul måste man ju ha med fälgarna lackade i samma färg som bilen.

Sen var det dags för elen och det går åt en del kabel och höljen

och det är väl bara att börja dra kabel

och nu börjar härvorna komma på plats, bara resten kvar då.
Och dit jag kommit i dag så har jag börjat med inredning

som böjar bli klar fram med jag har hela skåpet kvar + en massa annat som ska till innan det blir dags för besiktning. Och allt jobb som görs nu blir gjort i ett tält hemma på gården.

Ja, det var väl bakgrunden till mitt bygge och de kommer att pågå ett tag till.
Sören