Bykvarn Offroad
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Team Bykvarn Offroad II
Grå bil? jag tycker det är synd att du övergav Tonka temat 

Ja Kalle, där håller jag med dej lite. Men nu blev det som det blev när Cherokeen kom in bilden. Att ha båda bilarna på samma tema känns lite stimulerande också.
SKREV OBELIX
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
Vitt vitt vitt...........
Men håller med Kalle, såg också fram emot en Tonka Jeep i skala 1:1....
Men håller med Kalle, såg också fram emot en Tonka Jeep i skala 1:1....

Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............
med dom två alternativen då röstar ja på vitt
men de hade nog blivit snyggt med nån form av svart på nybygget med bågar stolar mm vart svarta faktiskt....

lift your truck fat chicks can´t jump!
Ja, svart är snyggt också, men nu har jag redan vit färg, och fälgarna är redan lackade. Dessutom så har jag även vit kapell-väv till sätena så det blir ett vitt-svart-grått tema på båda åken!
Kan konstatera att det står 4-0 i matchen mellan vita laget och blå laget. (det glädjer mej då även jag personligen ansluter mej hejar på dom vita.

Och en framifrån också:

Sen var jag varit ute på lagret och rotade fram en skvätt durkalu, 3-5 tjocklek. Den ska jag tillverka lite såna där fräna accesoarier som alla tuffa offroadbilar har, typ nötningsskydd på karossen. fotsteg, förstärkningar och annat läckert lull-lull! Durkalun kommer bara borstas ordentligt och sen tvättas och lackas med motorplast så den kommer behålla sin lyster länge o väl.
Tog även bort alla slangar och sånt till orbitrolen för att ta med till slang-Kalle i morgon efter jobbet!
SKREV OBELIX
Kan konstatera att det står 4-0 i matchen mellan vita laget och blå laget. (det glädjer mej då även jag personligen ansluter mej hejar på dom vita.

Och en framifrån också:

Sen var jag varit ute på lagret och rotade fram en skvätt durkalu, 3-5 tjocklek. Den ska jag tillverka lite såna där fräna accesoarier som alla tuffa offroadbilar har, typ nötningsskydd på karossen. fotsteg, förstärkningar och annat läckert lull-lull! Durkalun kommer bara borstas ordentligt och sen tvättas och lackas med motorplast så den kommer behålla sin lyster länge o väl.
Tog även bort alla slangar och sånt till orbitrolen för att ta med till slang-Kalle i morgon efter jobbet!
SKREV OBELIX
Luras bilden eller är framskärmen krokig?
Helgrymt bygge förövrigt!

Helgrymt bygge förövrigt!
"Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
Toyotan
Toyotan
Nä, den är inte helt rak
Ska pressa den lite så den i alla fall kommer bli mer rak än den är nu.
Lacken jag lägger på nu är den slutgiltiga, men när ALLT är klart kommer det bli några lager som slutkläm så att säga.
Tackar, jo den blir nog rätt okej när den blir klar!
SKREV OBELIX

Lacken jag lägger på nu är den slutgiltiga, men när ALLT är klart kommer det bli några lager som slutkläm så att säga.
Tackar, jo den blir nog rätt okej när den blir klar!
SKREV OBELIX
Men jävlar-i-helvete vad grann den blir!
Sanslöst.... vackert! Man blir tårögd. 

Carpe Diem, livet är för kort för att slösa bort på oväsentligheter!
Tack
Det är ju ändå "bara" en terrängbil, men visst är det kul när man får till det utseendemässigt också
_________________________________________________________________________________
Då har jag verkställt plan "B" och fått mina nya slangar tillverkade på ett proffsigt sätt. Det som retar mej lite är att det i slutänden faktiskt blev DYRARE med Biltemas stålomspunna slangar och rostfria slangklämmor
Men nu har jag ju snygga bränsleslangar jag kan använda.
Skulle frågat er FÖRST och sen agerat. Ja ja, man lär så länge man lever. En lite bild på slangarna skadar väl inte:

Allt med rätt vinklar, anslutningar och slang som klarar 160 bar.
SKREV OBELIX

Det är ju ändå "bara" en terrängbil, men visst är det kul när man får till det utseendemässigt också

_________________________________________________________________________________
Då har jag verkställt plan "B" och fått mina nya slangar tillverkade på ett proffsigt sätt. Det som retar mej lite är att det i slutänden faktiskt blev DYRARE med Biltemas stålomspunna slangar och rostfria slangklämmor

Skulle frågat er FÖRST och sen agerat. Ja ja, man lär så länge man lever. En lite bild på slangarna skadar väl inte:

Allt med rätt vinklar, anslutningar och slang som klarar 160 bar.
SKREV OBELIX
de blir vackert, men för guds skull, AKTA LACKEN! 

#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

#Offroaders Bohuslän
Känner den goda lukten av gummislang. Laphroaig 8 yo single cask...
Fin den blir din Valp, Willys, HPD offroadbil.
Fin den blir din Valp, Willys, HPD offroadbil.
//Martin, Angus Young i Zebra Bug.
WILP kanske?Hagberg skrev:Fin den blir din Valp, Willys, HPD offroadbil.

WALL·Y ?dahla skrev:WILP kanske?Hagberg skrev:Fin den blir din Valp, Willys, HPD offroadbil.