Ena stolen klar- sånär som på själva kapellväven. Jag vill vänta med den tills alla fästen och sånt är helt klart så man inte tvingas jobba med sånt som kan skita ner den vita väven. Kom i samma sekund som jag skrev det att jag kan ju faktiskt skruva bort dynorna från stålstommen- då är ju risken för det borta.
Stolarna blev förvånansvärt sköna trots sin enkelhet, lagom längd på sittdynan, och ryggstödet slutar vid en bekväm punkt också. Det som inte var så där jättebra var väl att det fortfarande kändes något trångt när jag provisoriskt monterade förarstolen. Kändes lite för långt fram i alla lägen jag testade och så kan jag ju inte ha det
Den berömda "plan-B" utformades snabbt som f-n och vinkeltarzan åkte fram

Jag kapade ur hörnet på hjulhuset och vände helt enkelt på det så jag fick en hylla där stolen får ett mera tillbakadraget läge:

Så långt upp är däcket ganska långt in i hjulhuset så jag "lånade" 5 cm till mitt behov inne i bilen
Nu kommer stolen att skruvas fast i den nya kortsidan på hyllan, och på andra sidan kommer det att vara en pylon som svetsas i golvet och längst upp ett bulthål som motsvaras av hålet på andra sidan. I framkant ska det sitta en vantskruv mellan golvet och stolen så jag kan justera höjden på dynans framkant lite- och då följer naturligtvis ryggstödet med då det sitter fast i sittdynan.
Mer appdäjts kommer framöver!
SKREV OBELIX