Liten 24V vinsch
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Liten 24V vinsch
köpte två små 24v winchar den ena var på 900kg och den andra 1100kg kosta knappt 2000:- med frakt ifrån electricwinchshop så dom är inte dyr. jag använder dom till min vajerkran på tgb13. inte snabb men stark och fungerar
ful får man vara men inte dum!
tgb13
tgb13
Jag vet mycket väl att dom elektriska domkrafterna inte är byggda för att dra i nåt, men jag tänkte på en sån här lösning:

Det tillsammans med glidplattor eller hjul som ställs in noga så kommer det funka riktigt bra. Apstark lyft som inte jobbar för fort så man kan finlira med knappen- vilket inte går med en winch.
SKREV OBELIX

Det tillsammans med glidplattor eller hjul som ställs in noga så kommer det funka riktigt bra. Apstark lyft som inte jobbar för fort så man kan finlira med knappen- vilket inte går med en winch.
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
Jag har plogfästen och 12000lbs winchar på båda mina Cruisers, tycker nästan dom går för sakta vid plogning, är ju liksom bara upp o ner med skiten, sen glider den på snön ju...
Du har många bra och kluriga idéer Obelix men detta tror jag inte på, inte minst pga fel volt.
Du har många bra och kluriga idéer Obelix men detta tror jag inte på, inte minst pga fel volt.
-
- Rutinerad
Wow….vilken respons
Tåls att funderas på, men nu har all snö ändå regnat bort
Min ide var väl att fästa själva vinschen på plogdelen, för att sen bara haka kroken i bilen när man ska ploga. Ser ju lite overkill ut att åka runt med två vinschar i fronten

Tåls att funderas på, men nu har all snö ändå regnat bort

Min ide var väl att fästa själva vinschen på plogdelen, för att sen bara haka kroken i bilen när man ska ploga. Ser ju lite overkill ut att åka runt med två vinschar i fronten

Smart att montera på bladet, bara dra fram kabel och ha en truckhandske att skarva i.henriklarsson1982 skrev:Wow….vilken respons![]()
Tåls att funderas på, men nu har all snö ändå regnat bort![]()