Nissan, Toyota & Mitsubishi fälgar på Chevrolet?

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Niklas.L
Hemmastadd

Nissan, Toyota & Mitsubishi fälgar på Chevrolet?

Inlägg av Niklas.L » fre maj 02, 2014 17:36

Håller på att leta nya fälgar och däck till min Silverado -00 med 6x139.7 i bultcirkel. Navdiameter och ET vet jag inte. Dilemmat är att de fälgar som finns till Chevrolet är antingen 20" och större eller de i mindre storlek som ser ut som skräp. Används en del till längre resor/utflykter och körs ibland utanför vägen. Vill därför inte ha stora fälgar som jag heller inte tycker passar på modellen i övrigt. Vill heller inte ha ett par fälgar som jag inte gillar. Har upptäckt att de japanska pickuperna har samma bultcirkel och till dem finns ett större utbud av fälgar. Frågan är då om dessa även passar på Chevrolet?

Mvh
Niklas

gutterslut
Hemmastadd

Re: Nissan, Toyota & Mitsubishi fälgar på Chevrolet?

Inlägg av gutterslut » fre maj 02, 2014 22:08

Jag har ett gäng American Racing 16 tummare på min Mitsubishi L200 som jag har för mig kom från något amerikanskt. Förra ägaren nämnde nåt om det iaf.
Apokalypsen är snart här!

Grottulf
4x4xnerd

Inlägg av Grottulf » lör maj 03, 2014 11:37

Ja, det brukar funka med Japan-fälgar på chevor.
Men det är inte säkert att det går åt andra hållet, då jänkarna brukar ha mindre centrumhål.
Sen får du ju kolla så fälgens et funkar till din bil.
Men det får du ju kolla i vilket fall.

jeepbyggare
Användare

Inlägg av jeepbyggare » ons maj 07, 2014 17:27

5,5 tum x 6 bulthål är samma delning som 139,7mm x 6 bulthål.
Som tidigare nämnts så måste man kolla upp ET-t men min erfarenhet är följande, King Cab/ Terrano fälgar går inte att ha fram på cherokee-76 utan ca 25mm spacerplattor fälgen tar i styrarmarna på spindeln, bak funkar det utan men ser väldigt konstigt ut.

Har även sett någon Chev med japanfälgar ser åxå knasigt ut pga att hjulen sitter ca en tum längre in.

Jämför man Cherokeens whitspoke med en till en japs så sitter fälgcentrum 20-25 mm längre ut (från insidan) på japanarfälgen.

Mvh. Arvid.

Skriv svar