Allt som handlar om JEEP här
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
shadow_line_
- Användare
Funderar på att montera in ny stereo i jeppen för har ett sprakande ljud i alla högtalare. Är det bara att skarva på en iso-kontakt.? Medveten om att jag blir av med rattknapps funktionen men det kan jag leva utan

Tänkte även byta ut förstärkaren, borde väl fungera med ett 4-kanals slutsteg.? Sitter stora Infinity ljudpaketet i.
Mvh
-
Mpower520
- Beroende
Ska nog gå skarva på bara inte larmet har nån funktion på stereon. Den har ju det i vissa bilar.. Men bruset beror nog på nån felande/glappande ström eller enhet på nåt annat håll. Brusar det oavbrutet? Ex om du stänger av ljuset brusar det då?
VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
-
shadow_line_
- Användare
Vet du säkert eller gissar du.? Det sk "aktiva" övergången till iso som finns att köpa på¨BRL kostade ca 2000:- å har ingen lust å pröjsa så mkt. Tänkte mest på om det är nå canbus historia el dylikt.? Det "aktiva" kablaget gissar jag bara på att det går högnivå ut till steget å kallas därmed så. ...?..?
Det börjar spraka när man höjer volymen lite extra och det sprakar lika i alla högtalare + diskanter vilka inte är kopplade till steget så därför misstänker jag huvudenheten som felar. Steget slår även ifrån när man spelar ännu högre. Är ju föråldrade grejer så tänkte när jag ändå har liggandes div nya stereogrejer så kan dom ju få göra nytta i jeppen ist för på hyllan

-
HenkeS
- Beroende
Går hur utmärkt som helst att byta
Finns tillåmed en anvisning på Wikipedia det första som dök upp när man kollade google
Don't be fooled by imitations...Get Real, Get Mopar!!!