Nuttis turbo k5
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
sådär, nu har jag fått testa turbon riktigt ordentligt, och måste säga att jag är mycket nöjd 
här kommber pump bilderna...i detta skede är allt borttaget som är ovanpå pumpen, och den lilla luckan syns med 2 skruvar under gasreglagets stag

här syns hålet där skruven kommer då man snurrar på vevaxeln. blev skitdålig bild men...

så blev det lite offroad

och lite testflexning efteråt

här är en liten filmsnutt, filmad med vanlig kamera, så det är skit kvalité
http://video.google.com/videoplay?docid ... 5636062291

här kommber pump bilderna...i detta skede är allt borttaget som är ovanpå pumpen, och den lilla luckan syns med 2 skruvar under gasreglagets stag

här syns hålet där skruven kommer då man snurrar på vevaxeln. blev skitdålig bild men...

så blev det lite offroad

och lite testflexning efteråt

här är en liten filmsnutt, filmad med vanlig kamera, så det är skit kvalité
http://video.google.com/videoplay?docid ... 5636062291
nu har jag fixat den nya utväxlingen på plats för min 14BFF axel
tack till min polare sten för all hjälp!
till vänster är den gamla pinjongen och till höger den nya...har nya lager till den nya så dom gamla får lämna på där.

här är kronhjulet på plats med nya lager på pressade, en detroit är där inne också

pinjonghuset eller vad man ska kalla det.

fick svarva till egna hylsor för att kunna pressa dit dom nya lagren också

nya lager pressas på

så blev den

så pressar vi pressringen så mycket vi vågar

sen blev det att dra utav helvete

så blev det klart!

till vänster är den gamla pinjongen och till höger den nya...har nya lager till den nya så dom gamla får lämna på där.

här är kronhjulet på plats med nya lager på pressade, en detroit är där inne också

pinjonghuset eller vad man ska kalla det.

fick svarva till egna hylsor för att kunna pressa dit dom nya lagren också

nya lager pressas på

så blev den

så pressar vi pressringen så mycket vi vågar

sen blev det att dra utav helvete

så blev det klart!

japp, men om man inte pressar den lite först så får man inte pinjongmuttern dragit i rätt moment, och det är inte lyckat...man ska pressa den först så pass länge så att ringen blir lite pressad, sen dra resten med pinjongmutternMathias T skrev:Om jag inte misstar mig helt så är den där ringen tänkt att bli ihoppressad när man drar pinjongmuttern med rätt moment,allt för att det ska bli rätt lagerspel???