Sida 2 av 2

Postat: tis mar 15, 2011 17:38
av king-cab86
kul att hjälpa :) utväxlingen står intristat i bakaxeln har jag för mig,
Pma om du behöver mer hjälp så ska jag försöka ordna det :D

Postat: sön mar 20, 2011 22:13
av stvikt
Är det någon som kan tipsa om hur man tar ur motorn ur en Isuzu Campo diesel? Jag har lossat alla bultar runt kopplingskåpan och jag kan säga att dom 2 översta var inte lätta att lossa! Problemet nu är att fram kan jag inte dra motorn för då tar tråget i diffklumpen! Upp och fram går inte för då tar ventilkåpan i torpedväggen! Jag har sneglat lite på om man skall backa växellådan men det ser inte heller så kul ut, balken som växellådan vilar på sitter med sex rostiga skruvar som kan gå av misstänker jag! :?

Postat: lör apr 02, 2011 18:17
av isuzukb88
fast det ser inte ut som på king cab på isuzu, du har spaken på andra sidan av lådan och så är du lägena 2h bakåt till höger, 4h spaken frammåt tills det tar stopp, 4l dra spaken fram till 4h och dra sedan spaken vänster och sedan ner. så den spärren du har visat fungerar inte på isuzu. jag har ett färdigt intyg som jag hade när jag besiktade min isuzu kb års 88. kan lägga in det i den här tråden om du vill

Postat: sön apr 03, 2011 11:31
av stvikt
Isuzukb, du har helt rätt, lågen sitter på höger sida så jag får fundera ut hur jag spärrar, men man kan nog använda prinsipen som king-cab86 visade i bilderna! Det skulle va mycket snällt om du kunde lägga upp intyget på utväxling och spärrning här på forumet! Tror du att det är samma utväxling på min -91a? Idag skall den gamla motorn ur vilket den vill eller inte! :P

Postat: sön apr 03, 2011 12:00
av king-cab86
ojj , visste inte hur den satt på den, tänkte det var likadan på alla japspickisar :p

jo principen är ju samma, det är bara ta upp damasken och kika så kommer man på något

lägg upp intyget hade vart kul och se hur det ser ut på den :)

Postat: tis maj 03, 2011 21:41
av Bosse96
isuzukb88 skrev:fast det ser inte ut som på king cab på isuzu, du har spaken på andra sidan av lådan och så är du lägena 2h bakåt till höger, 4h spaken frammåt tills det tar stopp, 4l dra spaken fram till 4h och dra sedan spaken vänster och sedan ner. så den spärren du har visat fungerar inte på isuzu. jag har ett färdigt intyg som jag hade när jag besiktade min isuzu kb års 88. kan lägga in det i den här tråden om du vill
Tjena,
Nu är jag också intresserad av ditt intyg, kan du lägga upp det är du snäll.
Är det någon som har siffrorna på utväxlingen på låda till en -89:a, borde väl vara samma på närliggande årsmodeller.
/Marcus

Re: Isuzu campo-91 Diesel 4wd / A-traktor

Postat: lör sep 03, 2011 21:17
av isuzukb88
hittar inte intyget på datorn, men skriver in utväxlingarna för växellådorna msg 5k och msg 5k-t.

utväxling msg 5k=1:an-4,122, 2:an-2,493, 3:an-a,504, 4:an-1,000, 5:an-0.855, R-3,753.
msg 5k-t= samma som msg 5k förutom backen som har 3,720.

som jag fattar det i handboken så är det msg 5k-t som har fördelningslåda, och högväxelns utväxling är 1,000 och lågens är 1,870. har även en handbok till en isuzu tf någonstans, men vet inte på rak arm vars den är. men hittar jag den så kan jag kolla vad de står för utväxlingar i den med

Re: Isuzu campo-91 Diesel 4wd / A-traktor

Postat: sön sep 04, 2011 22:01
av stvikt
Jätte stort tack till isuzukb88 :P ! Min vällåda är en MUA5 låda, jag har lyckats få tag på utväxlingen till min låda!
1st = 3.767
2nd = 2.314
3rd = 1.404
4th = 1.000
5th = 0.809
Rev = 3.873

4H = 1.000
4L = 2.283
Jag kan se att det skiljer lite mot MSG lådan, därför är jag lite orolig att utväxlingen på drivaxlarna också är olika!
Om du skulle lyckas hitta handboken till TF modellen så är jag villig att betala för besväret 8)