Re: Tips på motorpaket
Postat: fre jan 06, 2012 18:15
och så slänger du på d20 pumpen som med passar bult on så har du mekanisk pump 

Då är det alltså inga problem att tubokonvertera en HJ60? Säger man att det är en HJ61 då? Skulle vara bra att veta då jag har en HJ 60 som skulle behöva en turbo i framtiden:) Ursäkta för ännu mera OT.henke_99 skrev:Du får turbokonvertera en diesel om du reggar motorn efteråt... Enda som krävs är bänkningspapper eller effektuppgifter från en motsvarande turbomotor. (och naturligtvis en bil som är godkänd för den höjda effekten)Joel skrev:jag har en D20 alltså en 5cyl diesel med automat låda till.. d20 är ju en kortad d24 den har samma mått som en b23, dock sitter de ingen turbo på men du kommer förmodligen inte bes, denna skapelse så då kan du lika gärna turbo konvertera motorn också
motorn kommer ifrån en audi100 å låda å konverter kommer ifrån en volvo 740diesel, 2500kr vill jag ha
En fuling man kan göra om man har en bil med sugdiesel är att turbokonvertera och göra bänkning och reggning utan att skruva på insprutningspumpen, då bibehålls originaleffekten på motorn och man klarar enkelt effektgränserna för bilen. Om man sen skruvar upp pumpen efter reggningen är det ju ingen som har koll på...
F'låt för ot
Nope det går bra. Dieselmotorerna har ingen avgascertifiering, det är den som ställer till det på en bensinare. Enda kravet är som sagt att det inte får bli mer effekt än vad bilen är godkänd för, o det ställer man ju som sagt med pumpen.MLH skrev:Då är det alltså inga problem att tubokonvertera en HJ60? Säger man att det är en HJ61 då? Skulle vara bra att veta då jag har en HJ 60 som skulle behöva en turbo i framtiden:) Ursäkta för ännu mera OT.henke_99 skrev:Du får turbokonvertera en diesel om du reggar motorn efteråt... Enda som krävs är bänkningspapper eller effektuppgifter från en motsvarande turbomotor. (och naturligtvis en bil som är godkänd för den höjda effekten)Joel skrev:jag har en D20 alltså en 5cyl diesel med automat låda till.. d20 är ju en kortad d24 den har samma mått som en b23, dock sitter de ingen turbo på men du kommer förmodligen inte bes, denna skapelse så då kan du lika gärna turbo konvertera motorn också
motorn kommer ifrån en audi100 å låda å konverter kommer ifrån en volvo 740diesel, 2500kr vill jag ha
En fuling man kan göra om man har en bil med sugdiesel är att turbokonvertera och göra bänkning och reggning utan att skruva på insprutningspumpen, då bibehålls originaleffekten på motorn och man klarar enkelt effektgränserna för bilen. Om man sen skruvar upp pumpen efter reggningen är det ju ingen som har koll på...
F'låt för ot