Sida 2 av 2

Postat: fre mar 07, 2008 20:28
av 4runner
För de mesta kör dom på samma regler som ej helfordonsgodkända.
Annars är det bara att rega som ombyggd.
När den är regad som ombyggd är det lättare att bygga vidare.
Helfordonsgodkännd finns inte de heter EG-typgodkänd bil.
I dessa fall behöver man vid vissa ändringar intyg från tillverkaren om krockkuddarnas urkoppling....

Hur som är detta fel ställe att fråga på. Testa att besiktiga bilen går det inte så berättar dom säkert vad du ska göra.
Annars
Öppettider teknisk upplysning:
Måndag - fredag: 08.00-16.00

Telefonnummer: 0771-600 800

Ps glöm ej att Namnet på den du pratat med..

Ge inte upp det finns alltid lösningar på problemen..

Postat: fre mar 07, 2008 20:58
av transatlantic
turbomicra skrev:arb bågen skymmer ju allt vad blinker & lysen heter så den försår jag att du fick lyfta av
Bild

Det är väl därför ARB-störfångarna har extra blinkers inbyggda...

Postat: fre mar 07, 2008 22:21
av Per Esbjörnsson
Tack för goda råd. det är väl bara till å ge sig ut och köpa en då.
Hoppas att jag får anledning att komma tillbaka i ärendet.
Jag sitter säkert i Pajjan tills vidare 8)

Postat: fre mar 07, 2008 23:18
av Hasse
turbomicra skrev:
Konstigt då att jag fick plocka av arb båge med winch
ett tilläggsvar på den

arb bågen skymmer ju allt vad blinker & lysen heter så den försår jag att du fick lyfta av
Bild
Om du tittar vad som sitter i bågen så är där just blinkers o posljus ;) men det såg du väl?

Postat: fre mar 07, 2008 23:24
av RogerÅ
Hasse skrev:
turbomicra skrev:
Konstigt då att jag fick plocka av arb båge med winch
ett tilläggsvar på den

arb bågen skymmer ju allt vad blinker & lysen heter så den försår jag att du fick lyfta av
Bild
Om du tittar vad som sitter i bågen så är där just blinkers o posljus ;) men det såg du väl?
jo vist men dom lär ju inte vara e godkända osv? då dom är anpassade för amrikanska marknaden

spelar ju i gentligen ingen roll hur det ligger till med arb då det faktiskt är ok att byta om man bara regg bes som man gör med dragkrok osv det enda jag behövde intyga var axelbelastning då fick dom ett regg nr på en med v8 & ett utrag från internet om att även dom bilarna har dana 35 i fram

kan den bilen du bytte på vara som en sj? dvs ingen ökad axel bel?

Postat: ons mar 12, 2008 17:16
av 4runner
Är inte Arb bågarna tuv-godkända Hasse?? kollade i en kattalog tyckte att det stod TUV i Usa kattalog skummt.
turbomicra skrev:
Hasse skrev:
turbomicra skrev: ett tilläggsvar på den

arb bågen skymmer ju allt vad blinker & lysen heter så den försår jag att du fick lyfta av
Om du tittar vad som sitter i bågen så är där just blinkers o posljus ;) men det såg du väl?
jo vist men dom lär ju inte vara e godkända osv? då dom är anpassade för amrikanska marknaden

spelar ju i gentligen ingen roll hur det ligger till med arb då det faktiskt är ok att byta om man bara regg bes som man gör med dragkrok osv det enda jag behövde intyga var axelbelastning då fick dom ett regg nr på en med v8 & ett utrag från internet om att även dom bilarna har dana 35 i fram

kan den bilen du bytte på vara som en sj? dvs ingen ökad axel bel?

Postat: ons mar 12, 2008 20:20
av Hasse
Nope 4-runner! VV gav heller ingen dispans för arb bågen heller