Synd att inte alla tänker som duPFalk skrev:Som intressent av att börja köra så lägger jag min röst på en klass.
Enklast - behöver aldrig bli tjafs om "han borde köra i den klassen o inte denna"
Fler tävlande (förhoppningsvis), alla har samma förutsättningar, en poänglista, en bedömning etc
Jag kan inte förstå hetsen om varför det skulle vara viktigt att vinna som debutant/nybörjare - det är ju inte massa pengar och stjärnstatus vi pratar om (förutom respekten på forumet och i skogen). Vill man försöka vinna - gör det till en materialsport, köp det bästa och bli ifrånåkt iaf eller se det som en lång offroadkörning/utmaning med ett extra moment (poäng/tid) och ha det kul och bidra till en trevlig tillställning och god sammanhållning ist, för att vart efter tävlingarna rullar på uppgradera både bil och förare..
Till de som hade bekymmer med att de inte ville komma sist - det är lugnt - jag tar den platsen..

Men det kan inte bli tjafs om vem som ska köra vad, utan det är utr på bilen som bestämmer i vilken klass man hamnar.Dom enda som kan välja klass är dom som hamnar i klass.1 , dom väljer själv i vilken klass dom vill köra i.