Postat: mån maj 19, 2008 14:17
har inte hunnit med bilderna ännu, men film e väl alltid trevligt? :smokin:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 6146324307
http://video.google.com/videoplay?docid ... 6146324307
Pumpen skruvar man upp via en liten insexskruv som finns under locket där returen sitter(ja man får ta loss hela locket och söla diesel överallt).Nutti skrev:sådär, då var det klart...har inte skruvat upp pumpen ännu pga. bristande kunskap så den laddar 0,2bar så det märks bara lite skillnad på accelerationen i 2ans växel. men den låter grymt! som en v8 med en jetmotor på![]()
ena cylindern spikade som fan men det berodde på att jag hade satt bränslefiltret för högt upp, så det blidade luft i systemet vilket av någon konstig orsak resulterade i att ena cylindern spikade när man varvade motorn. testade med 2 olika intercoolers, men ingen av dem passade dit som jag hade tänkt mig, så det blev byggt utan cooler tills jag får köpt en passande. kommer lite film och bilder i nästa vecka
jag visste vilken skruv det var, och tog upp och kollade men det var så många fjädror som skulle bort innan man slapp på skruven så jag sket i det...inge vidare heller att tappa något då vi skruvade på bar mark.Mathias T skrev:Pumpen skruvar man upp via en liten insexskruv som finns under locket där returen sitter(ja man får ta loss hela locket och söla diesel överallt).Nutti skrev:sådär, då var det klart...har inte skruvat upp pumpen ännu pga. bristande kunskap så den laddar 0,2bar så det märks bara lite skillnad på accelerationen i 2ans växel. men den låter grymt! som en v8 med en jetmotor på![]()
ena cylindern spikade som fan men det berodde på att jag hade satt bränslefiltret för högt upp, så det blidade luft i systemet vilket av någon konstig orsak resulterade i att ena cylindern spikade när man varvade motorn. testade med 2 olika intercoolers, men ingen av dem passade dit som jag hade tänkt mig, så det blev byggt utan cooler tills jag får köpt en passande. kommer lite film och bilder i nästa vecka
Nått som brukar vara jobbigt på 6,2:an är sprickor runt ramlagerlägena,nästan alla motorer får dom men det är sällan det blir mer än just sprickor.
Syns tydligast om man kollar på gänghålet får en ramlagerbult och i rätt ljus.
Luft i chevas satandyne pumpar(eller stanadyne hette dom visst) är rätt så jobbigt och irreterande (eller hur TMT
![]()
![]()
)
Smälta kolvar lär du inte behöva oroa dig för på en 6,2 med det laddet,troligtvis rasar nått annat mekaniskt innan (för att inte tala om automaten om du råkar köra th700)
det är alldeles riktigt, men då ska man nog syssla med annat än sprätta leraJoel_Vbg skrev:Den lät ju helt underbart!
Fundera på en sak, blir det inte lång väg för avgaserna att gå från vänstra sidan till högra medans högra har en kort väg, att den kan ladda lite mysko?
Har aldrig pysslat med turbo men som jag förstått ska man försöka ha lika långa rörpå samtliga cylindrar när man bygger ett turbo-extraktor för att få jämt ladd...
Har säkert fel men man måste ju lära sig på nåt sätt...
Hur gick det?Nutti skrev:ska testa ta upp pumpen ytterligare 10min så då har jag skruvat upp den totalt 1/2 varv och se vad som händer då...jag misstänker att motorn har varit strypt tidigare och därför får den inte tillräckligt med soppa nu, ifall det inte kommer någon märkbar effektökning då så gäller det att mäta trycket i röret innan turbon för att se ifall det är högre än trycket som går in i motorn. ifall det är det betyder det att jag har ett enormt lekage någonstans, kanske dendär egr-ventilen inte håller tätt isf...
mattebigge skrev:
Fan va ni käkar popcorn..... Bygg istället....Joel_Vbg skrev: