och slå armlederna blå när du kör i skgen! nej fyfan!kalle skrev:Skit i att byta styrväxel.
Skaffa rattknopp, sen är det bara att veva på...
Optodsls TLC RJ70
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Forumräv
-
- Forumräv
sant sant. de satt en på hj60in när ja köpte den. den åkte ut efter ja kört 10min hemmåt,. helvete va den va ivägen.. usch.kalle skrev:Jo, risken finns ju...inte helt ofarligt men jag har vant mej och skulle ha svårt att köra utantwist_turbo skrev:och slå armlederna blå när du kör i skgen! nej fyfan!kalle skrev:Skit i att byta styrväxel.
Skaffa rattknopp, sen är det bara att veva på...
Tommy Åland
Kör Diesel TURBO 6a på 4l i skogen. Dä ä manligt dä!
Kör Diesel TURBO 6a på 4l i skogen. Dä ä manligt dä!
-
- Guru
? ? ? ?optodsl skrev:Äntligen har det i alla fall hänt lite lite lite....
Kom på att jag måste ha en relativt stor plugg i botten på tanken i den lilla inbyggda tanken, så att man kan inspektera och byta silen
får se om jag hinner göra själva pluggen imorgon
Fattar noll....
Å varför har du ett 4-kantsrör "ståendes" inne i tanken för??
/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..

Inte lätt när man kommer från Köping...Wild_Devil skrev:? ? ? ?optodsl skrev:Äntligen har det i alla fall hänt lite lite lite....
Kom på att jag måste ha en relativt stor plugg i botten på tanken i den lilla inbyggda tanken, så att man kan inspektera och byta silen
Fattar noll....
/R

Det är inte ett fyrkant rör direkt men ser kanske ut som det, det är en tank som är gjord av plåt, tät i botten och helt öppen i överkant
det vanliga sugröret sitter ute i den stora tanken (med en sil på), till det finns det en elektrisk pump som suger i det och pumpar in bränsle i den höga smala tanken inne i tanken.
I den smala tanken finns det ett sugrör som bränslet sedan leds fram till förgasaren ifrån, returen från motorrummet går in i den lilla tanken. När den lila tanken blir överfull rinner det helt enkelt in i den stora tanken
Tanken

på sugröret i den lilla tanken sitter en sil, för att man ska kunna byta den så krävs det ett lite större hål i tanken, detta är anledningen till den stora bottenpluggen
-
- Guru
Så mycket tänkande å ändå så blev inten tanken riktigt rätt ifrån början utan blev en ändring nu i tanken..om du hänger med mig i hur jag tänker tanken..optodsl skrev:Inte lätt när man kommer från Köping...Wild_Devil skrev:? ? ? ?optodsl skrev:Äntligen har det i alla fall hänt lite lite lite....
Fattar noll....
/R![]()
Det är inte ett fyrkant rör direkt men ser kanske ut som det, det är en tank som är gjord av plåt, tät i botten och helt öppen i överkant
det vanliga sugröret sitter ute i den stora tanken (med en sil på), till det finns det en elektrisk pump som suger i det och pumpar in bränsle i den höga smala tanken inne i tanken.
I den smala tanken finns det ett sugrör som bränslet sedan leds fram till förgasaren ifrån, returen från motorrummet går in i den lilla tanken. När den lila tanken blir överfull rinner det helt enkelt in i den stora tanken
Tankenmed detta är att man alltid ska få bränsle även fast det lutar mycket och det inte är så mycket bränsle i den stora tanken (det funkar tills man gjort av med allt bränsle i den lilla tanken som rymmer ungefär en liter)
på sugröret i den lilla tanken sitter en sil, för att man ska kunna byta den så krävs det ett lite större hål i tanken, detta är anledningen till den stora bottenpluggen

/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..

alla dessa tankar... vill till att dom inte rinner ut i sanden som det heter. men tanken var bra, man kanske skulle tänka en tanke på den egna tanken då den inte är så bra utformad för offroad. Hmm nja det får bli om den börjar läcka...
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
händer långsamt men började provtrycka tanken och då visade det sig att det stora avluftningsröret var fullt av rostporer under ytan, så det var bara ge sig på att fixa till
Fick istället glädjas åt lite bra och ha saker så länge som dök upp från paddockspares

En hydrobooster inklusive servopump från en van införskaffades också, tycker bromsarna på TLC'n är lite väl klena med 35or, blir större skivor ock ok också
Fick istället glädjas åt lite bra och ha saker så länge som dök upp från paddockspares

En hydrobooster inklusive servopump från en van införskaffades också, tycker bromsarna på TLC'n är lite väl klena med 35or, blir större skivor ock ok också
Händer inte så våldsamt mycket här men ska försöka ta ett ryck och få bilen körbar, är så jäkla trött på att åka pizzaracer
Skulle hissa upp bilen och plocka av ett hjul, då får man ju ta tillfället och prova sin nya leksak

jag plockade av det för att se om bromsarna från chevapickisen skulle få plats i fälgarna, bromsarna på TLC känns ju så kassa med oventilerade skivor och så
Det visade sig att det var inga som helst problem, så det kommer att bli chevabromsar tillsammans med en hydrobooster från en cheva också

i övrigt skulle jag fortsätta fixa med tanken, svetsa igen några läckor, men svetshjälmen ville inte släcka så man blev ju halvblind av att svetsa. Det får vänta tills en annan dag då hjälmen laddat upp sig av solljus
började istället göra en ny batterihylla, det blev visserligen också svetsjobb men då åkte det gamla hederliga svetsskyddet fram
Skulle hissa upp bilen och plocka av ett hjul, då får man ju ta tillfället och prova sin nya leksak

jag plockade av det för att se om bromsarna från chevapickisen skulle få plats i fälgarna, bromsarna på TLC känns ju så kassa med oventilerade skivor och så
Det visade sig att det var inga som helst problem, så det kommer att bli chevabromsar tillsammans med en hydrobooster från en cheva också

i övrigt skulle jag fortsätta fixa med tanken, svetsa igen några läckor, men svetshjälmen ville inte släcka så man blev ju halvblind av att svetsa. Det får vänta tills en annan dag då hjälmen laddat upp sig av solljus
började istället göra en ny batterihylla, det blev visserligen också svetsjobb men då åkte det gamla hederliga svetsskyddet fram