Sida 41 av 54

Postat: lör jan 31, 2009 10:32
av JBT
En annan del som normalt annses som viktig för att bilen ska likna en willys är ju yttre formen av torpedväggen som huven sitter fast i bakkant.


Bild

Postat: sön feb 01, 2009 15:15
av m38 a1
Angående antalet ribbor i fronten så har cj2- cj3 7 ribbor mb fronten 9 ribbor enligt willys verkstads handbok från 1954 så jag hoppas den har rätt

TOMMY

Postat: sön feb 01, 2009 15:18
av jimmyskrot
om jag nu kommer åka ner till tyskland så finns de funderingar att köra i prototyp klassen istället. så slipper jag bygga om bilen

Postat: sön feb 01, 2009 16:18
av Lasse Suzican
jimmyskrot skrev:om jag nu kommer åka ner till tyskland så finns de funderingar att köra i prototyp klassen istället. så slipper jag bygga om bilen
Då gäller det att kvala in i Prototyp också....
Är rätt många som kör i den klassen...

Postat: sön feb 01, 2009 16:19
av BorkJonas
jimmyskrot skrev:om jag nu kommer åka ner till tyskland så finns de funderingar att köra i prototyp klassen istället. så slipper jag bygga om bilen
Rätt inställning Jimmy! Du kommer spöa skiten ur de andra Prototyperna! :tumbup:

Postat: sön feb 01, 2009 16:19
av jimmyskrot
Lasse Suzicán skrev:
jimmyskrot skrev:om jag nu kommer åka ner till tyskland så finns de funderingar att köra i prototyp klassen istället. så slipper jag bygga om bilen
Då gäller det att kvala in i Prototyp också....
Är rätt många som kör i den klassen...
sant. vi fpr väl se hur många svenskar som kommer vilja åka ditt.. men lite kort nu lasse vill jag se på området

Postat: sön feb 01, 2009 16:20
av Lasse Suzican
m38 a1 skrev:Angående antalet ribbor i fronten så har cj2- cj3 7 ribbor mb fronten 9 ribbor enligt willys verkstads handbok från 1954 så jag hoppas den har rätt

TOMMY
Då litar vi på det...
Jag räknade dom på MB jag hade som "förebildsbild", och där fick jag ihop 9 st...

Postat: sön feb 01, 2009 16:20
av jimmyskrot
BorkJonas skrev:
jimmyskrot skrev:om jag nu kommer åka ner till tyskland så finns de funderingar att köra i prototyp klassen istället. så slipper jag bygga om bilen
Rätt inställning Jimmy! Du kommer spöa skiten ur de andra Prototyperna! :tumbup:
mmm säker :lol:

Postat: sön feb 01, 2009 16:26
av m38 a1
Lasse Suzicán skrev:
jimmyskrot skrev:om jag nu kommer åka ner till tyskland så finns de funderingar att köra i prototyp klassen istället. så slipper jag bygga om bilen
Då gäller det att kvala in i Prototyp också....
Är rätt många som kör i den klassen...
Han får väl åka för ett annat land

Postat: sön feb 01, 2009 16:45
av Arne Karlsson
Han får väl köra för Skåne :lol: :wink: , annars får vi bilda republik eller vad säger du Tommy?
MVH Arne

Postat: sön feb 01, 2009 16:55
av m38 a1
Arne Karlsson skrev:Han får väl köra för Skåne :lol: :wink: , annars får vi bilda republik eller vad säger du Tommy?
M
VH Arne
Han får väl tävla för PRO spider republiken i västergötland där behöver han inte kvala in för han blir den ende pro modden här i från

Postat: sön feb 01, 2009 21:23
av mats
Byt axel bak, så slipper du "sminka" bilen

Postat: sön feb 01, 2009 22:21
av jimmyskrot
mats skrev:Byt axel bak, så slipper du "sminka" bilen
men kan ju inte svänga ändå.

Postat: lör feb 07, 2009 14:29
av jimmyskrot
har fått den att gå lite bättre nu :twisted:

http://www.youtube.com/watch?v=n6emmRLbKIA

Postat: lör feb 07, 2009 14:34
av mattebigge
Vilket härligt motorljud, jag får gåshud av sånt!! :weird:
Klarar den decibelkravet?