DÅ jag har haft problem med att luft letat sig upp till motorn vid stora lutningar och lite soppa i tanken så togs beslutet att en catchtank skulle på UAZen.
Då jag dumpstrat lite rör och fina plåtar så var det det givna matrialet.
Jag hadde även rörbitar som jag plockat av från UAZen i 8mm dimension.
Då svets saknas för tillfället så fick det bli slaglödning av bitarna med silver lod.. Skall det vara fint så skall det.
Lödningen gick hyffsat men jag måste verkligen träna mer på det då lodet flöt som en ren tsunami.
Men det gick till slut. efter 2 misslyckade läcktest så var det dax för lite färg och därefter montering i motorrummet.

Elpumpen trycker in bränslet i övre röret på sidan och det översa är retur.
I botten rinner det som skall vidare på pumpen ur.
Efter provkörning så konstaterades en lugnare och stabilare gång.
Kvällen ägnades åt att plocka ner lådan för ett kopplingsbyte.
Det jävlades lite så det tog enorma 1½ timme att få ner den oräknat den tiden som gick åt att få fram lyftredskapen.
I morrn så blir det montering av en nygammal koppling.
Efter det så skall jag gå på dragbilen som behöver en dos kärlek den oxå. Detta då undre bärarmen tog livet av sig själv igår. Det small till på landsvägen så smög jag in på en mackoch när jag skulle till och stanna där så drog den sin sissta suck och det blev tvärstopp. Så nu skall bärarmen bytas helt enkelt. För annars blir det jobbigt att komma sig till HC
