Sida 1 av 2
Bead Locks på väg?
Postat: mån sep 29, 2008 21:00
av 4x4Dennis
Sitter och funderar på en uppsättning lås ringar till mina hjul (16x8 med 36" irok). Sitter föresten på en nissan patrol -96.
Är det någon som vet hur illa billen kommer att uppföra sig på vanlig väg med "lansvägs tryck" i däcken med bead locks?
Det blir ju natruligtvis en mycket tyngre fälg... men kan det ha så stor betydelse ignetligen? måste väl gå & balansera på nått sätt?
Postat: mån sep 29, 2008 21:24
av pjocke
Jag har inte haft några större problem att köra mina beadlockshjul på väg, men det blir ju en jävla obalans. Speciellt när det efter körning samlats skit mellan ringarna. Oftast brukar det gå att hitta två-tre hastigheter där det funkar bra :)
Postat: mån sep 29, 2008 21:34
av 4x4Dennis
Hur långa sträckor kör du med bilen då?
Går det att köra en resa på 10 mil till en träff eller är det begränsat till den lokala korv mojen?
Postat: mån sep 29, 2008 21:54
av pjocke
Nja, 10 mil är väl lite i längsta laget, men jag har kört den hem från Helsingborg bland annat, och det är väl cirka sex mil. I 80 knyck. Med "bra vibrationer" i ratten :D
Postat: mån sep 29, 2008 22:27
av BorkJonas
Jag kan ligga i motorvägsfart+++ med mina 35:or och Beadlocks på min Toya. Dock måste jag gå upp till 2.5kg luft ungefär.....
Postat: mån sep 29, 2008 23:21
av Olof
Jag har kört ett par hundra mil med ringar och 38" i 100 km/tim marchfart och max kanske 150 km/tim, ca1,8 bars tryck. Utan problem. De är helt obalanserade, men problemet är mest att terrängdäck är så j-a orunda! Ringarna spelar ingen roll om inte skruvarna går av, då blir det jobbigt...
Postat: mån sep 29, 2008 23:25
av chrizze
Vadå, skojar du?? Gå av?? Hur klena bultar e det då?

Postat: tis sep 30, 2008 6:34
av ernie
De finns ju Staun internal beadlock också nån som testat dom ?
tex
Ebay länk
Postat: tis sep 30, 2008 18:34
av Olof
chrizze skrev:Vadå, skojar du?? Gå av?? Hur klena bultar e det då?

Nja, jag gjorde ett litet praktiskt prov och kom fram till att 20 st M6:or per hjul inte håller. Nu sitter det M8:or där.

Postat: tis sep 30, 2008 20:09
av chrizze
huuu..milda makter..
Postat: tis sep 30, 2008 20:19
av rikard.s
Bultarna får ju även en hel del stryk i skogen, detta kanske inverkade
Postat: fre okt 10, 2008 23:55
av 4x4Dennis
Tack för svaren, Kan garantera att det Kommer bli beadlocks ringar på bilen.
Tack igen Dennis
Postat: lör okt 11, 2008 13:18
av BorkJonas
4x4Dennis skrev:Tack för svaren, Kan garantera att det Kommer bli beadlocks ringar på bilen.
Tack igen Dennis
Vart är bilderna på bilen då??
Måste få lite insperation till sambons Patrol!

Postat: sön okt 12, 2008 22:19
av 4x4Dennis
Tja.
Här är en länk te TM´s hemsida. Den svarta 4 dörrars patrolen är min.
Ja ja ja, det ska ditt grövre kofångare runt om än orginal
http://www.offroad-trailer.com/index2.html
Postat: tis nov 04, 2008 11:16
av KingCobra
Kör oxå med beadlocks på mina 33" och hade en del obalans i början. Köpte balanseringsand på
www.fyrhjulsdrift.se och har blivit av med problemet. Sanden balanserar även om sig så jag slipper obalans på väg hem från träffarna när det sitter skit i fälgarna.

Jag kör med ca 500gr per hjul.