MGK-BIL EXPORT?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

bureå
Rutinerad

MGK-BIL EXPORT?

Inlägg av bureå » tor nov 06, 2008 19:20

Jag har flera gånger fått brev från detta företag som vill köpa min toyota för att exportera.
Jag tycker brevet ser billigt och oseriöst ut så man undrar om det är ett bra företag. Det finns tex inget organisationsnummer, ingen hemsida, bara telefonnummer och hotmail.

Jag har hört talas om folk som fått ogiltiga postväxlar mm men jag vet inte om det är det här företaget som det syftats på...
Nån som har erfarenhet av dem?

Bertilson
Veteran

Inlägg av Bertilson » tor nov 06, 2008 21:19

Jag har fått en ogiltig Check på 10.000€ ifrån en tysk en gång

Hade då en Opel GT -69 utannonserad för 60.000 och denne tysk skulle köpa bilen för den summan och resterande skulle täcka frakten.

När jag sedan fick checken hade jag sålt bilen till en annan. och tur va det för att den checken visade sig vara falsk.

Men du borde kunna resonera så som jag gjorde då.

Skickar han pengar eller en check som verkligen går att verifiera på banken så spelar det väl ingen roll hur seriöst det är eller??

Pengar är pengar och bilar är bilar.

Men var noga med att på påpeka på banken att du verkligen vill ha checken verifierad innan du får pengarna.

Om de löser in checken och den i efterhand visar sig vara falsk så blir du återbetalningsskyldig.
Har en liten dipp i offroad intresset just nu, bilen är såld och besöken här ganska sporadiska.

Behöver ni så tag i mig så nås jag på per@fotat.nu och/eller 0709-863982

Linus
Forumräv

Inlägg av Linus » tor nov 06, 2008 21:34

Har blivit kontaktad av någon liknande firma ett antal gånger, heter Josef´s bilexport. Kompisen nappade och sålde sin Accord -90 till dem för 11000. Var iofs ett par år sen. Kom en kille med buss från Malmö och hämtade den, allt avlöpte smidigt utan massa prut och dumheter.

Bara de kommer med kontanter eller bankväxel, och du postar reg.beviset borde allt vara lugnt.
http://www.pixbox.se/usr_show_id111862_ ... rder1.html

Trying is the first step towards failure

corre
Användare

Inlägg av corre » fre nov 07, 2008 11:25

Linus skrev:Har blivit kontaktad av någon liknande firma ett antal gånger, heter Josef´s bilexport. Kompisen nappade och sålde sin Accord -90 till dem för 11000. Var iofs ett par år sen. Kom en kille med buss från Malmö och hämtade den, allt avlöpte smidigt utan massa prut och dumheter.

Bara de kommer med kontanter eller bankväxel, och du postar reg.beviset borde allt vara lugnt.
Jag har sålt en Mazda till samma kille/firma, pengar i handen, och papperna skrevs på en firma i göteborg. Org-nummret gick inte hitta när jag kollade, men VV löste det iaf.

//Erik

Wältmeister
4x4xnerd

Inlägg av Wältmeister » fre nov 07, 2008 13:03

Köper dom vad skit som helst? :vetej:
T o m Jeepar? :think:
Min är till salu! :naughty:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

BorkJonas
Guru

Inlägg av BorkJonas » fre nov 07, 2008 14:01

Wältmeister skrev:Köper dom vad skit som helst? :vetej:
T o m Jeepar? :think:
Min är till salu! :naughty:
Nej de köper bara Japanskt (samt dieseldrivna Peugeot), det brukar export firmorna göra för de vet att det är bra grejor som är lönt att exportera!
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

Wältmeister
4x4xnerd

Inlägg av Wältmeister » fre nov 07, 2008 15:37

Kanske är dom intresserade av en spanskbyggd Santana Samurai? :vetej:
Anstalten har vid regbes skrivit tillverkningsland Japan. :cussing: :puke:
Skit detsamma - jag behärskar inte något av språken! :naughty:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

Mathias T
4x4xnerd

Inlägg av Mathias T » fre nov 07, 2008 17:08

äger man en hilux så kommer det sådana brev lite hela tiden,ringer gör dom med ibland :roll:
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Skriv svar