wrangler motorbyte

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

King-cab
Rutinerad
Inlägg: 291
Blev medlem: sön okt 14, 2007 21:31
Ort: Finland

wrangler motorbyte

Inlägg av King-cab » tor dec 11, 2008 16:01

Vilka motorer är aktuella vid dieselmotor konvertering av wranglers? Synd att dom inte kom med diesel original :cry:
Nissan King-cab 2.7Td intercooler snart med winch

Wältmeister
4x4xnerd
Inlägg: 8511
Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
Ort: Strängnäs

Inlägg av Wältmeister » tor dec 11, 2008 16:29

Rosersberg 22 november var det en CJ med Renault-diesel.
Original från den tiden Renault ägde Jeep.
Men du frågade ju om Wrangler.
Men i alla fall ett tips.
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

Coppertail
Hemmastadd
Inlägg: 248
Blev medlem: sön okt 05, 2008 8:35
Ort: Strängnäs

Inlägg av Coppertail » fre dec 12, 2008 10:52

Borde det inte gå att få dit TM dieseln från XJ?

King-cab
Rutinerad
Inlägg: 291
Blev medlem: sön okt 14, 2007 21:31
Ort: Finland

Inlägg av King-cab » fre dec 12, 2008 16:10

Coppertail skrev:Borde det inte gå att få dit TM dieseln från XJ?
Men den motorn är väl rena soppor den?
Nissan King-cab 2.7Td intercooler snart med winch

kalle
Guru
Inlägg: 2518
Blev medlem: lör apr 07, 2007 14:08
Ort: Söderköping

Inlägg av kalle » fre dec 12, 2008 16:50

det heter väll VM diesel o den är enligt andra skit,har funnits renault i tidiga XJ

i CJ7-orna va det väll Isuzu dieslar?

fanns en YJ med drivlina från XJ (VM)i norrköping för några år sedan,så på nått sätt så går det att få det lagligt

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Inlägg av macke » fre dec 12, 2008 17:49

langa i en nissan patrol turbodiesel motor!
TGB 13

mickesthlm
Hemmastadd
Inlägg: 102
Blev medlem: fre nov 14, 2008 7:05
Ort: Täby

Inlägg av mickesthlm » fre dec 12, 2008 18:56

Ta ett skohorn och kläm i en TD40. :)
Jeep YJ, RE lift, 35"Boggers, Dynatrac D60 rear

kalle
Guru
Inlägg: 2518
Blev medlem: lör apr 07, 2007 14:08
Ort: Söderköping

Inlägg av kalle » fre dec 12, 2008 19:04

Okay får man välja vad man vill eller :?:

skicka i en 1hd-ft :!:

King-cab
Rutinerad
Inlägg: 291
Blev medlem: sön okt 14, 2007 21:31
Ort: Finland

Inlägg av King-cab » fre dec 12, 2008 19:44

kalle skrev:Okay får man välja vad man vill eller :?:

skicka i en 1hd-ft :!:
Visst får man välja vad man vill :D vilken bil har 1hd-ft?
Nissan King-cab 2.7Td intercooler snart med winch

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » fre dec 12, 2008 20:52

Jeep CJ7 fanns med nissanmotor har jag för mig,en patrolsexa borde sitta fint i wrangler med.
Den italienska VM motorn från cherokee skulle jag undvika!
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

kalle
Guru
Inlägg: 2518
Blev medlem: lör apr 07, 2007 14:08
Ort: Söderköping

Inlägg av kalle » fre dec 12, 2008 21:02

King-cab skrev:
kalle skrev:Okay får man välja vad man vill eller :?:

skicka i en 1hd-ft :!:
Visst får man välja vad man vill :D vilken bil har 1hd-ft?
dom nyare hdj80

Andreas
Beroende
Inlägg: 1078
Blev medlem: fre jun 01, 2007 11:17
Ort: Tibro

Inlägg av Andreas » lör dec 13, 2008 1:04

om du ska ha i en sd33 från patrol blir det till att bygga om torpedväggen, den är satan så lång den motorn, min vägg fick jag flytta in ca 15-18cm då var det ändå fi--etrångt bakom toppen mot torpeden finns ju bilder i min byggtråd

viewtopic.php?t=6264&highlight=wrangler

Wältmeister
4x4xnerd
Inlägg: 8511
Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
Ort: Strängnäs

Inlägg av Wältmeister » sön dec 14, 2008 11:51

Mattias T.
Varför ska man undvika VM Motori-dieseln?
Gäller det både 2.5 och 2.8 CRD.
Har själv en 2.8 CRD.
Något man ska se upp med?
Vilka svagheter har den?
Min har inte gått så mycket så man kan inte säga jag har någon erfarenhet av den.
Berätta gärna - man ska lära av andras misstag - man hinner inte göra alla själv. :tumbup:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

Andreas
Beroende
Inlägg: 1078
Blev medlem: fre jun 01, 2007 11:17
Ort: Tibro

Inlägg av Andreas » sön dec 14, 2008 12:50

topparna är väl det första som man kommer på, motorns konstruktion är väldigt knepig så den är väl inte lättaste att meka med om man behöver.. Topparna sitter monterade för sig alltså 4st..

Sök och du kommer finna en del om dom motorerna

Wältmeister
4x4xnerd
Inlägg: 8511
Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
Ort: Strängnäs

Inlägg av Wältmeister » sön dec 14, 2008 13:03

Andreas.
Vad menar du med "topparna"? :?:
Det är väl bara ett topplock? :?:
Har jag missförstått? :?:
Har aldrig lyft på plastkåpan ovanpå motorn! :rodnar:

Trodde italienarna var duktiga på att konstruera motorer tills jag kom ihåg att det var dom som ritade V6:an i Citroen SM. :cussing: :weird: :puke:
Säg inte att det är samma konstruktörer! Hjälp i så fall! :urk:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

Skriv svar