Ryckig gång
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Ryckig gång
Jag har en cherokee 89 som rycker när jag kör.
Det är framförallt när jag ligger i ca70 och det går lätt. Om jag gasar på och den får arbeta så går den bra. Den kan i bland stanna när jag står på tomgång och ska presis ta på gasen.
Jag har bytt en del saker och provar en del.
Det som är bytt är grenrörs packning, rotor, fördelarlock, tädkablar, tändstift och luftfilter.
Jag har provat en annan tädspole som min bror har på en likadan och av samma årsmo.
lamdasonden har jag haft lös och den verkar vara nybytt.
katten skramlar och låter som den är slut.
tacksam för alla tips.
Det är framförallt när jag ligger i ca70 och det går lätt. Om jag gasar på och den får arbeta så går den bra. Den kan i bland stanna när jag står på tomgång och ska presis ta på gasen.
Jag har bytt en del saker och provar en del.
Det som är bytt är grenrörs packning, rotor, fördelarlock, tädkablar, tändstift och luftfilter.
Jag har provat en annan tädspole som min bror har på en likadan och av samma årsmo.
lamdasonden har jag haft lös och den verkar vara nybytt.
katten skramlar och låter som den är slut.
tacksam för alla tips.
-
- Guru
Jag har haft lös lamdasonden och den verkar vara hel. den sr ut att vara ny bytt.Roger Patrol skrev:om lamdasonden har brunnit upp så blir den ryckig..sitter ju vid katten.har du inte motorfels lampa?
konstigt att inte jeepnördarna här har svarat..dom vet nog,jag svarar bara allmänt, men det är ju semestertider
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Man kan ite titta på och se om en lambda är hel eller ej (om det inte finns en mekanisk skada). En sond måste mätas, och det gör du enklast med en multimeter...olof1 skrev:Jag har haft lös lamdasonden och den verkar vara hel. den sr ut att vara ny bytt.
Sonden är vanligtvis förspänd med c:a 450-500mV till det att den är uppe i arbetstemp, då spänningen börjar pendla mellan 10-900mV...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- Guru