king cab td25 4x4 91.a
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
king cab td25 4x4 91.a
finns det nån som har vetskap om det finns andra nissan växellådor som passar på min kingcab direkt på td25 motorn även till mellanaxeln osv... varit på bildelsbasen och sökt finns ej till min bil...tydligen eftertraktade dessa skitlådor..tacksam för svar
Jag bytte låda på min Terrano diesel TD27 motorn till en låda från en terrano med den fyrcylindriga bensinaren. det jag behövde ändra var svepet som jag fick plocka med från diesellådan. Och det var inga konstigheter. Går med största sannolikhet att göra likadant med din bil också Terrano/King Cab är i stort sett samma bil ju ska dock vara från en fyrcylindrig motor.
Rätta mig gärna om jag har fel någon!:roll:
Själva bytet var inte några direkta konstigheter men lådan är inte bara dålig den är stor och tung också.
Vad är symtomen på din låda ofta är det tydligen ingående lagret som rasar och det är lätt att byta. Lagret kostar strax över tusingen hos Nissan
Rätta mig gärna om jag har fel någon!:roll:
Själva bytet var inte några direkta konstigheter men lådan är inte bara dålig den är stor och tung också.
Vad är symtomen på din låda ofta är det tydligen ingående lagret som rasar och det är lätt att byta. Lagret kostar strax över tusingen hos Nissan
tjena...jag trodde först det var utgångslagret som var slitet men det visade sig senare började skramla på 1,2,3 och 5 men fyran helt tyst...jag öppnade nivå pluggen för att kolla nivån,det var lite över det normala...sen tappade jag ur växllådsoljan något skitig och en hel del splitter som grus storleken...inte kul...pratade en växellådsguru,han sa just denna låda som jag har har en dålig smörjning redan vid tomgångskörning,speciellt vid offroadkörning ex vid stillstående i taskig vinkel etc...sen sa han det är bra att över fylla nivån i lådan men inte för mycket typ en par deciliter,annars risken att skjuta steforna=tätningarna i lådan.
Nu på fredag sticker jag från åland till sverige för att hämta hem en reservdelsbil med frisk låda plus skärmbreddare o lite annat godis som jag har saknat läänge.sen blir det inte offroadkörning mer med denna bil,har bytt hjälpstyrsnäckan 2 gånger o ställt in hjulvinklarna antal gånger efter bök i skogen.Har skaffat daihatsu rocky som är nu för ombyggnation för offroadkörning.ska försöka att öppna en tråd här forumet..tackar för de svaren som ja fått.
Nu på fredag sticker jag från åland till sverige för att hämta hem en reservdelsbil med frisk låda plus skärmbreddare o lite annat godis som jag har saknat läänge.sen blir det inte offroadkörning mer med denna bil,har bytt hjälpstyrsnäckan 2 gånger o ställt in hjulvinklarna antal gånger efter bök i skogen.Har skaffat daihatsu rocky som är nu för ombyggnation för offroadkörning.ska försöka att öppna en tråd här forumet..tackar för de svaren som ja fått.