Axelvända Wrangler, ja-nej?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Axelvända Wrangler, ja-nej?
Köpte en Wrangler idag. Tankarna har redan börjat snurra i huvet.
Min fråga är om det är någon som har axelvänt en wrange? Vad blev resultatet och hur mycket fick man bygga om?
/Kenneth
Min fråga är om det är någon som har axelvänt en wrange? Vad blev resultatet och hur mycket fick man bygga om?
/Kenneth
Det var bättre förr, då män va män och kvinnor va kvinnor och fikusar va en krukväxt!
Grattis till världens bästa bilmärke 
inte ska det vara några svårigheter att axelvända en YJ, kan väl bli bromsslangar, kardonaxlar, stötdämpare som kan behövas byggas om
vet inte riktigt faktiskt 

inte ska det vara några svårigheter att axelvända en YJ, kan väl bli bromsslangar, kardonaxlar, stötdämpare som kan behövas byggas om

4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
Ford F350 Flatbead 7,3
De tackar jag för4x4power skrev:Grattis till världens bästa bilmärke
inte ska det vara några svårigheter att axelvända en YJ, kan väl bli bromsslangar, kardonaxlar, stötdämpare som kan behövas byggas omvet inte riktigt faktiskt

Nej jag vet inte om det är helt idiotiskt att göra de? På samuraiorna är de ju bara till att vända, men denna är lite större så frågan är om den blir helt oduglig på vägen sen?
/Kenneth
Det var bättre förr, då män va män och kvinnor va kvinnor och fikusar va en krukväxt!
Det tror jag väl inte ska vara några större problemK-Roslund skrev:De tackar jag för4x4power skrev:Grattis till världens bästa bilmärke
inte ska det vara några svårigheter att axelvända en YJ, kan väl bli bromsslangar, kardonaxlar, stötdämpare som kan behövas byggas omvet inte riktigt faktiskt
Nej jag vet inte om det är helt idiotiskt att göra de? På samuraiorna är de ju bara till att vända, men denna är lite större så frågan är om den blir helt oduglig på vägen sen?
/Kenneth

4x4 Engineering Sandhill
Ford F350 Flatbead 7,3
Ford F350 Flatbead 7,3
-
- Guru
va ute i garaget nu å försökte kolla, å såg att de fanns bak på den. fram kom jag inte åt att se. som går paralellt med axeln då, inte som stagen på en bil me spiralerMrHawk skrev:YJ:n blir sjukt hög med en axelvändning. Enda problemet är väl att det inte finns nån vettig high-steerlösning till dana30:n som jag sett.
Men momentstag sitter la ändå inte på YJ:n?
"Original" C303
va ute i garaget nu å försökte kolla, å såg att de fanns bak på den. fram kom jag inte åt att se. som går paralellt med axeln då, inte som stagen på en bil me spiraler (4-änk etc)MrHawk skrev:YJ:n blir sjukt hög med en axelvändning. Enda problemet är väl att det inte finns nån vettig high-steerlösning till dana30:n som jag sett.
Men momentstag sitter la ändå inte på YJ:n?
"Original" C303
flytta upp styrarmarna,K-Roslund skrev:X3![]()
Får se vad som händer i sommar om det ens händer något. Men vad menas med high-steer?
/Kenneth

4x4 Engineering Sandhill
Ford F350 Flatbead 7,3
Ford F350 Flatbead 7,3
hej
om man tar pittman armen från en cherokee
så funkar det utan att bygga om styrningen till att börga med.
på min yj sitter det en ca 2.5 tums höjning med original pittman arm
om du axelvänder så höjer det ca 5.5 tum och tar du en cherokees pittman arm så har den ca 3 tums dropp så vinklen på styrstaget blir nog inte så falig.
jag har nytillverkade plattor för axelvändning till yj
om man tar pittman armen från en cherokee
så funkar det utan att bygga om styrningen till att börga med.
på min yj sitter det en ca 2.5 tums höjning med original pittman arm
om du axelvänder så höjer det ca 5.5 tum och tar du en cherokees pittman arm så har den ca 3 tums dropp så vinklen på styrstaget blir nog inte så falig.
jag har nytillverkade plattor för axelvändning till yj
Föredetta PV Jeeps ägare med "Hummerstuk"
Nytt project Jeep Wrangler YJ -90 4.0 242 aut,Front ARB TJ-axels 4.56 High steer, Rear Detroit 4.56 30splince Yukon Disk Brakes ,35" Creepy Crawler,Warn 8274,optima,snorkel,CB mm
Nytt project Jeep Wrangler YJ -90 4.0 242 aut,Front ARB TJ-axels 4.56 High steer, Rear Detroit 4.56 30splince Yukon Disk Brakes ,35" Creepy Crawler,Warn 8274,optima,snorkel,CB mm