Sida 1 av 3
är i köptag....
Postat: sön okt 03, 2010 11:43
av clas.lkpg
tänkte kolla vad ni tycker....
valet står mellan XJ och ZJ.
skriv gärna för å nackdelar.
bäst i skogen?
bäst att höja?
Re: är i köptag....
Postat: sön okt 03, 2010 11:57
av kenny_69
clas.lkpg skrev:tänkte kolla vad ni tycker....
valet står mellan XJ och ZJ.
skriv gärna för å nackdelar.
bäst i skogen?
bäst att höja?
Jag skulle valt en ZJ utan att tveka dom har spiraler runt om... Och dom jag har sett har haft ett jäkla flex med små medel..
Men förvänta dej inte att en JEEP håller lika bra som en Zuki

Postat: sön okt 03, 2010 14:04
av Lattjolajban
Beror på vad du är ute efter.
Zj är bekvämare samt har spiraler bak.
Xj snålare samt bättre fördelningslåda.
Postat: sön okt 03, 2010 14:10
av kalle
XJ är snyggare

Postat: sön okt 03, 2010 17:59
av Tobbe
ZJ har V8

Postat: sön okt 03, 2010 20:49
av Wältmeister
Men Clas.
Ingen av dom har runda lampor och plan vindruta.
Tänk i stället på en som har det + spärrar fram & bak som standard.
Trodde du ville byta upp dig.
(om det går från en Sukka)

Postat: sön okt 03, 2010 20:59
av mj4x4
Wrangler!!!!!!!!!!!!!
Postat: mån okt 04, 2010 7:02
av jannebmw
wrangler ser lite ut som en frisörbil medans xj ser mer brutal ut

Postat: mån okt 04, 2010 8:07
av Wältmeister
Jamen en TJ kan ju vara nånting för dig Clas.
Du har ju både bilsläp och Madde(med B*C*E-kort

) så du kan komma hem efter körningarna.
Annat var det för mig som fick åka snöre hem flera gånger.

Postat: mån okt 04, 2010 13:57
av HRC
Lustigt att det är så jämnt! Jag tyckte det var svårt att rösta. Jag är toknöjd med min XJ men skulle jag köpt 4x4 idag skulle det nog blivit en GC ändå. De är ju inte mycket dyrare men har nyare konstruktion. Och V8 som sagt....
Postat: mån okt 04, 2010 16:23
av clas.lkpg
det finns ju dock GC med 6an i. vilken motor är den som tål mest stryk?
Postat: mån okt 04, 2010 16:49
av Wältmeister
clas.lkpg skrev:det finns ju dock GC med 6an i. vilken motor är den som tål mest stryk?
Men ljudet Clas, ljudet. Inget slår en fullstor motor med fullstort antal cylindrar i vinkelformation.
Lyssna på en 6:a som står och hackar mot varvtalsstoppet.
Jämför med mullret man får ståpäls på ryggen av.
Postat: mån okt 04, 2010 17:08
av clas.lkpg
Wältmeister skrev:clas.lkpg skrev:det finns ju dock GC med 6an i. vilken motor är den som tål mest stryk?
Men ljudet Clas, ljudet. Inget slår en fullstor motor med fullstort antal cylindrar i vinkelformation.
Lyssna på en 6:a som står och hackar mot varvtalsstoppet.
Jämför med mullret man får ståpäls på ryggen av.
det är sant. men det är ju dyrare.. med både bilpriset å bensinpriset!
får fortsätta leta. inte hittat nått bra att köpa ännu!
Postat: mån okt 04, 2010 19:22
av målarn
XJ PGA att den har en bättre f-låda (inte alla iofs), den är förmodligen inte lika tung, och man kan få ett ordentligt flex om man vill i dom åxå
Och personligen tycker jag den ser lite mer JEEP ut än gc, jag tycker gc är lite för rund!!
Men smaken är som baken..
Men jag håller med om att en v8 är svårt att slå

Postat: mån okt 04, 2010 20:20
av frank
definitivt en ZJ, givetvis med v8:an. Bara att hänga dit en np242 fördelningslåda, lite höjning och däck samt vinch, sen har du en ganska kompetent terrängvang, som desutom är helt okej att åka på vägen med.