Vad kan ett sådant bygge kosta? Då menar jag typ ramen och styrningen, axlar har jag liggandes och det behöver ju inte va dom allra största däcken utan typ cc37".
Vad säger ni som byggt spindlar, vart har ni hammnat och hur mkt ska man räkna med att det kostar?
Spindelbyggnation..
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Spindelbyggnation..
Min hamnade ganska exakt på 150 000:- i delar.Andreas skrev:Vad kan ett sådant bygge kosta? Då menar jag typ ramen och styrningen, axlar har jag liggandes och det behöver ju inte va dom allra största däcken utan typ cc37".
Vad säger ni som byggt spindlar, vart har ni hammnat och hur mkt ska man räkna med att det kostar?
Det blir ganska dyrt i slutändan och massa småsaker tillkommer som man inte räknat med.
Det kan juh vara så att de flesta byggarna inte direkt hänger här hela tiden.
Ett bra tips är väl annars att söka på westcoastspiders hemsa.
De 150 000:- som AndersW nämner är inte alls orealistiska.
20 000.- Axlar
5-10 000:- Motor
4 x 2000:- stötdämpare
4 x 3000:- Däck
3000:- Stolar
2000:- Bränslecell
2000:- Säkerhetsbälten
2000:- Batteri
-----------------
59 000:-
Då har jag inte tagit upp växellåda, fördelningslåda, bromssystem, nödbroms, nodavstängning, orbitrolsystem, lack, kardaner, bärarmar, fjädrar, el osv osv osv.
Ett bra tips är väl annars att söka på westcoastspiders hemsa.
De 150 000:- som AndersW nämner är inte alls orealistiska.
20 000.- Axlar
5-10 000:- Motor
4 x 2000:- stötdämpare
4 x 3000:- Däck
3000:- Stolar
2000:- Bränslecell
2000:- Säkerhetsbälten
2000:- Batteri
-----------------
59 000:-
Då har jag inte tagit upp växellåda, fördelningslåda, bromssystem, nödbroms, nodavstängning, orbitrolsystem, lack, kardaner, bärarmar, fjädrar, el osv osv osv.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499