Prova på Trophy - Borås 21/4

Information och tips om träffar

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

calle-fas
Forumräv
Kontakt:

Prova på Trophy - Borås 21/4

Inlägg av calle-fas » sön feb 05, 2012 23:21

Den 21/4, i samband med den årliga Soft Trail-träffen, arrangerar Borås Jeepklubb en enkel Trophytävling för de som är nyfikna på konceptet.

Körningen kommer bestå i ett antal specialprov och inriktningen är att alla deltagare ska känna sig välkomna och ha riktigt kul. Hjälp kommer att finnas för de som kör fast. Vinsch är inget krav.

Vi vill poängtera att det här arrangemanget riktar sig mot nybörjare.

Om ni undrar något, tveka inte att PMa, maila eller ringa.

Kontaktperson Calle Andreasson
0707-287185
calle.gravlingen@gmail.com

Officiell inbjudan är nu anslagen under Challenge-avdelningen på forumetviewtopic.php?f=16&t=35549
Senast redigerad av calle-fas den ons mar 21, 2012 21:11, redigerad totalt 1 gånger.
Calle[FAS] - Det är bara roligt!
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00

BorkJonas
Guru

Re: Prova på Trophy - Borås 21/4

Inlägg av BorkJonas » mån feb 06, 2012 8:02

:tumbup: Kommer garanterat bli riktigt kul.....jag kommer finnas på plats med glada tillrop och ge goda råd (bara jag får rätt mutor...d.v.s. en kopp kaffe eller så!) :mrgreen:
Bra initiativ Calle m.fl.

HUr många är sugna att prova på?
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

målarn
Guru

Inlägg av målarn » mån feb 06, 2012 8:32

Jag är nog på om vi inte skulle iväg med husvagnen!
Merca Geländewagen 300TD

J Landin
Beroende

Inlägg av J Landin » mån feb 06, 2012 9:35

Låter kul!
Vad är själva konceptet med trophy?
Ska man anmäla intresse lr är det bara å dyka upp?
Vitara -89
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!

målarn
Guru

Inlägg av målarn » mån feb 06, 2012 13:59

Måste man ha coodriver?
Merca Geländewagen 300TD

Klarrre
Rutinerad
Kontakt:

Inlägg av Klarrre » mån feb 06, 2012 15:32

Vad är trophy mer precist? Jag är riktigt grön på 4x4 men tycker det verkar grymt roligt.
Hur svåra blir banorna, har man en chans att ha roligt även med en original L200 eller Pajero?

Mvh Daniel

Spjutet
Guru
Kontakt:

Inlägg av Spjutet » mån feb 06, 2012 15:57

Klarrre skrev:Vad är trophy mer precist? Jag är riktigt grön på 4x4 men tycker det verkar grymt roligt.
Hur svåra blir banorna, har man en chans att ha roligt även med en original L200 eller Pajero?

Mvh Daniel

Det här är en del av den Trophyn / challengetävlingen som vi körde förra året i Borås..

Ett djupt lerhål... Han har höjt bilen ca 8" & kör på 37" däck :mrgreen:

Bild

Lutar lite på sina ställen... :tumbup:

Bild

Nu tror jag ju dock inte att en "prova-på-trophy" blir så här svår att köra :roll: :jump:
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!

Mail: enesberg[A]gmail.com

BorkJonas
Guru

Inlägg av BorkJonas » mån feb 06, 2012 16:26

Spjutet skrev:
Klarrre skrev:Vad är trophy mer precist? Jag är riktigt grön på 4x4 men tycker det verkar grymt roligt.

Mvh Daniel

Det här är en del av den Trophyn / challengetävlingen som vi körde förra året i Borås..

Ett djupt lerhål... Han har höjt bilen ca 8" & kör på 37" däck :mrgreen:

Lutar lite på sina ställen... :tumbup:

Nu tror jag ju dock inte att en "prova-på-trophy" blir så här svår att köra :roll: :jump:
Det här var ingen Trophy tävling utan en Challenge tävling...det är skillnad det seru... :mrgreen:

Exakt hur upplägget blir har jag ingen anning om eftersom jag inte är direkt delaktig i tävlingsupplägget, men jag kan lova att det blir INTE som på bilderna...

Tanken är nog att det skall bli lite lugnare/lättare (Ett "bevis" på det är ju att det inte krävs winch, vi hade inte kunnat köra Challenge tävlingen utan winch...) och mer inriktat för dem som har lite mindre modifierade bilar samt de som vill prova på hur det är att tävla.
Man kommer DEFINITIVT INTE behöva 8" höjning och 37or.

Jag är övertygad om att Calle kommer svara i denna tråden vad målet är...

GRYM TOYOTA FÖRÖVRIGT!!! :tumbup:
Senast redigerad av BorkJonas den mån feb 06, 2012 16:36, redigerad totalt 2 gång.
//Jonas

BorkJonas
Guru

Inlägg av BorkJonas » mån feb 06, 2012 16:32

Mvh Daniel
Hej Daniel,

helt orginal L200 eller Pajero kanske bli lite svårt (då du knappt kommer utanför parkeringen med orginaldäck), men har du åtminstone lite grövre däck och luftar ur dem så är jag övertygad om att du kommer att ha GRYMT KUL... :tumbup:
Det kommer finnas folk på plats som kommer med goda råd, bra tips och bärgar om du kör fast.
Kul att du är sugen att prova på! Finns tyvärr inte många chanser att göra det på utan att slänga sig in i tävlandet på riktigt, så ta chansen att prova på!
//Jonas

Klarrre
Rutinerad
Kontakt:

Inlägg av Klarrre » mån feb 06, 2012 18:02

BorkJonas skrev:

Mvh Daniel
Hej Daniel,

helt orginal L200 eller Pajero kanske bli lite svårt (då du knappt kommer utanför parkeringen med orginaldäck), men har du åtminstone lite grövre däck och luftar ur dem så är jag övertygad om att du kommer att ha GRYMT KUL... :tumbup:
Det kommer finnas folk på plats som kommer med goda råd, bra tips och bärgar om du kör fast.
Kul att du är sugen att prova på! Finns tyvärr inte många chanser att göra det på utan att slänga sig in i tävlandet på riktigt, så ta chansen att prova på!

Jo originaldäck duger ju knappt till något.
Men jag funderar nämnligen på att köpa en L200 som allround bil, både till bruks och lite sansad skogslek (hur sansad man nu kan vara när man flödar över av jävlaranamma... :twisted: )

Men även om jag inte lyckas hitta mig en egen bil så kommer jag gärna och kollar på och tjötar lite med folket.
Alla var riktigt trevliga när jag besökte en träff i borås sommaren 2011.

calle-fas
Forumräv
Kontakt:

Inlägg av calle-fas » mån feb 06, 2012 21:14

J Landin skrev:Låter kul!
Vad är själva konceptet med trophy?
Ska man anmäla intresse lr är det bara å dyka upp?
Konceptet med Trophy är ungefär som challenge, man tar sig från punkt A till B med till buds stående medel, för att förenkla grovt. Från början är idéen att man tävlar med två bilar i varje team, men det är inget måste den här gången.
För att dessutom göra det hela roligare kommer man behöva använda hjärnan lite också, inte bara gasfot och vinsch.

Man behöver anmäla sig i förhand. Om möjlighet ges kanske vi kan släppa in några extra på tävlingsdagen, men det vågar jag inte garantera.

målarn skrev:Måste man ha coodriver?
Ja. Men om du inte har någon brukar det alltid gå att lösa. Säg till här på forumet bara. :)

Mvh Daniel
Trophy är, som ovan nämnt, en tävlingsform som liknar challenge. Det kan handla om allt från en slinga med specialprov av olika slag till att man kör offroadorientering. Att använda hjärnan är ofta minst lika viktigt som att ha en bil med stora däck och stark vinsch.

Det kan nog stämma som Jonas skriver om att köra med en original L200, men jag lovar dig att ingen kommer skratta åt dig om du försöker. Snarare kommer du mötas av glada tillrop och stöd och hjälp där så behövs. Den här tävlingen är för nybörjare. Vi vill visa hur roligt det är att tävla och vilken härlig stämning det brukar vara i skogen när vi kör.

BorkJonas skrev: Det kommer finnas folk på plats som kommer med goda råd, bra tips och bärgar om du kör fast.
Huvudet på spiken Jonas! Kom och kör. Om ni är osäkra är det bara att fråga.

Det kommer inte bli meterdjupa lerhål och jättebranta lutningar. Men skulle någon ändå känna sig osäker eller köra fast så kommer hjälp att finnas. Det viktigaste är att vi har riktigt kul!
Team RW White Bug

J Landin
Beroende

Inlägg av J Landin » mån feb 06, 2012 21:51

Låter riktigt kul!
Får se till att bilarna går då så ställer nog jag och brorsan upp i vitaran och frugorna i SJn!
Hur anmäler man sig?
Vitara -89
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!

Karhinen
Hemmastadd
Kontakt:

Inlägg av Karhinen » mån feb 06, 2012 22:06

Vilka tekniska regler kommer att gälla?

Går det efter något tävlingsreglemente, eller det "egensnickrade" regler? Kan jag, så hänger jag gärna på med Birk. :) Har bokat in sambon som co-driver alla redan. :P
"Birk", Willys CJ3B - 46 35" Bogger, B23 turbo.

calle-fas
Forumräv
Kontakt:

Inlägg av calle-fas » mån feb 06, 2012 22:35

J Landin skrev:Låter riktigt kul!
Får se till att bilarna går då så ställer nog jag och brorsan upp i vitaran och frugorna i SJn!
Hur anmäler man sig?
Det kommer en officiell inbjudan framöver. Jättekul att ni vill köra.

Karhinen skrev:Vilka tekniska regler kommer att gälla?

Går det efter något tävlingsreglemente, eller det "egensnickrade" regler? Kan jag, så hänger jag gärna på med Birk. :) Har bokat in sambon som co-driver alla redan. :P
Tävlingen kommer att gå efter ORE-reglementet. Mer information om detta kommer i samband med den officiella inbjudan.
Lika roligt att ni vill vara med. :D
Team RW White Bug

swamper
Forumräv

Inlägg av swamper » tis feb 07, 2012 9:13

Har ni frågor angående reglementet som denna tävling skall köras efter så slå gärna en pling till eller pma mig för jag kommer vara tekniker på denna tävling.

Tel: 0703-937155

Andreas Jäverfelt

Skriv svar