Hej någon som har haft eller vet vad man ska vara uppmärksam på dessa bilar. Det är en chevrolet Astro Dixi Awd 96 19600mil. Allt verkar fungera som det ska.
Var kan man beställa oljor och filter till lådan axlar fördelnings låda.
Tacksam för svar.
Chevrolet Astro Awd 96
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Chevrolet Astro Awd 96
Kör med Pajero lång 7 sits 92 3000. Audi Quattro som Byabil.
Re: Chevrolet Astro Awd 96
Det är en jäkligt go bil det där. min drog 1.3 liter/mil med 240 Hk motorn. Sen försökte jag mej på att köra lite snäll offroad vilket resulterade i att skorstenen blev kvar i skogen. Så körde jag med den ett tag och upptäckte att den då bara ville ha 1.1 liter/mil. Så jag monterade lösa rördelar 3" och en gnistsläckare längst bak- i princip raka rör efter katten= gott ljud och lägre bensinförbrukning.
Vad du ska se upp med är: Rosten i första hand, sedan går det ett alurör framför motorn som gärna ärgar bort. Håll koll på det. Kommer inte ihåg riktigt, men jag tror var till oljefiltret som var placerat innanför ena framhjulet under nån täckplast i hjulhuset.
Sen är fördelningslådan ganska känslig fick jag veta- inget jag märkte av under dom åren jag hade den.
Motorn är ju en SB 350 som fått två cylindrar borttagna så sexan ligger på 4.3 liter.
Den finns i två versioner 196 Hk, och sen den jag hade, en 240 Hk variant som satt i en modell hette ASTRO RX tror jag, det var den modellen som hade ett mindre bakfönster på sidan och lite mer plåt längst bak. Den gick som ett skott och krånglade aldrig.
Lådan var en 700 med "stora" och "lilla" DRIVE som jag kallade det för och den var lite hård i växlingarna då man körde bilen tom eller var snäll på gasen. Det verkade som den lådan var för betydligt större och tyngre bilar.
ASTRO tillverkades även av GMC, och heter då SAFARI och finns med riktig SB 350 också.
SKREV OBELIX
Vad du ska se upp med är: Rosten i första hand, sedan går det ett alurör framför motorn som gärna ärgar bort. Håll koll på det. Kommer inte ihåg riktigt, men jag tror var till oljefiltret som var placerat innanför ena framhjulet under nån täckplast i hjulhuset.
Sen är fördelningslådan ganska känslig fick jag veta- inget jag märkte av under dom åren jag hade den.
Motorn är ju en SB 350 som fått två cylindrar borttagna så sexan ligger på 4.3 liter.
Den finns i två versioner 196 Hk, och sen den jag hade, en 240 Hk variant som satt i en modell hette ASTRO RX tror jag, det var den modellen som hade ett mindre bakfönster på sidan och lite mer plåt längst bak. Den gick som ett skott och krånglade aldrig.
Lådan var en 700 med "stora" och "lilla" DRIVE som jag kallade det för och den var lite hård i växlingarna då man körde bilen tom eller var snäll på gasen. Det verkade som den lådan var för betydligt större och tyngre bilar.
ASTRO tillverkades även av GMC, och heter då SAFARI och finns med riktig SB 350 också.
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
Re: Chevrolet Astro Awd 96
Lite kuriosa, Top gear US testade en sådan i en resa över The Rockies i senast sända avsnittet och den kom faktiskt fram.
De gjorde förvisso den 2 hjulsdrivna Forden oxå. Men ändock.
Dårarna är inte speciellt blyga i sin framfart över stock och sten.
De gjorde förvisso den 2 hjulsdrivna Forden oxå. Men ändock.
Dårarna är inte speciellt blyga i sin framfart över stock och sten.

Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499