BfGoodrich Km2

All teknik som inte är märkesbunden. Ex. Däck, Winchar och allmänna motorfrågor o.s.v.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

OffroadGangster
Rutinerad

BfGoodrich Km2

Inlägg av OffroadGangster » mån feb 04, 2013 16:08

Tjena!

Som vissa kanske vet, håller jag ju på med min cherokee. När jag köpte bilen i jul satt där helt nya MS-däck på bilen, men ut i skogen vill jag ha något roligare och brutalare, alltså MT-däck :jump:
Har kollat runt lite nu i ett par dagar och Hittade BfGoodrick Km2 MT-däck, vilka jag blev helt förälskade i. Ett snyggt däck, med goda egenskaper av bild och text att säga!

MEN! ..då jag inte har kört med BfGoodrich -däck innan undrar jag om det är någon här som som kör med dessa, eller har erfarenhet ev äldre modeller? Bra/dåliga? Hur bra fungerar de I leran, och att klättra över stock och sten med?

Andra däck jag också kollat på är Fedima Sirocco, och Trial. Hur skiljer sig dessa mot Goodrich kvalitetsmässigt, och i framkommlighet?

Tacksam för svar!
/Mvh Gangster

Bild
Bild
Bild
Bild
CHEROKEE -93, 5,5" 31/10.5-15 under ständig förbättring

Robe
Guru

Re: BfGoodrich Km2

Inlägg av Robe » mån feb 04, 2013 16:23

KM2an är det däck jag tänker använda på min rigg. Den tidigare generationen hade ganska tunna däcksidor vilket jag fick erfara (se bild nedan). Men de nyare ska vara förbättrade. I övrigt är det ett bra däck tycker jag!

Bild
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

OffroadGangster
Rutinerad

Inlägg av OffroadGangster » mån feb 04, 2013 16:33

Låter bra! Vad jag har läst om dom, ska de nyaste vara väldigt slitstarka i sidorna.
De "små klackarna" som sticker ut lite ner på sidan ser både snyggt ut, och verkar stärka sidan en del när kan kör mot stenar och annat! :tumbup:

Micke valp
Beroende

Inlägg av Micke valp » mån feb 04, 2013 16:59

Satt en omgång BF KM2 i storleken 35x12,5-17 på den AEV-Jeep Wrangler som jag provkörde i tidningen. Det var nog i nr 12/2012.
Har för mig att jag skrev en del hur de däcken upplevdes både på väg och i terräng.
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.

Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?

OffroadGangster
Rutinerad

Inlägg av OffroadGangster » mån feb 04, 2013 17:11

Micke valp skrev:Satt en omgång BF KM2 i storleken 35x12,5-17 på den AEV-Jeep Wrangler som jag provkörde i tidningen. Det var nog i nr 12/2012.
Har för mig att jag skrev en del hur de däcken upplevdes både på väg och i terräng.
Ok, får se om jag kan få tag på tidningen!

Hookan
Rutinerad

Inlägg av Hookan » mån feb 04, 2013 18:29

Jag kör med gamla modellen med tunna sidor. (Där lärde jag mig något bra) Jag tycker att de funkar mycket bra i skogen. På de flesta underlag greppar det riktigt fint. Även på väg funkar det bra att köra om det inte är snö.
Jeep Grand Cherokee 95

kalle
Guru

Inlägg av kalle » mån feb 04, 2013 18:56

Jag har dom gamla på bruksbilen funkar finfint,Km2 ska ju både vara tystare på väg och bättre i terräng men jag har som sagt inte provat själv...

OBELIX
OffroadGeek

Inlägg av OBELIX » mån feb 04, 2013 19:58

Kolla gärna lite på slitagemotstånd också. Jag har köpt Fedima till nybygget, som uteslutande kommer gå på Olerums Offroaders körområde, Där tror jag att dom däcken är bland dom absolut bästa! Men, och jag skulle ha min terrängvagn som bruksis så skulle jag välja ett annat däck- för dom är väldigt mjuka med höga klackar som slits väldigt fort på asfalt. Känns ju inte så kul att köpa nya däck för dyra pengar som slits ner på några månader...

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

OffroadGangster
Rutinerad

Inlägg av OffroadGangster » mån feb 04, 2013 20:23

OBELIX skrev:Kolla gärna lite på slitagemotstånd också. Jag har köpt Fedima till nybygget, som uteslutande kommer gå på Olerums Offroaders körområde, Där tror jag att dom däcken är bland dom absolut bästa! Men, och jag skulle ha min terrängvagn som bruksis så skulle jag välja ett annat däck- för dom är väldigt mjuka med höga klackar som slits väldigt fort på asfalt. Känns ju inte så kul att köpa nya däck för dyra pengar som slits ner på några månader...

SKREV OBELIX
Nej man kastar ju inte pengarna i sjön!
Som det ser ut idag kommer bilen bara gå i skogen, men köras till och från för egen maskin. Sen att det låter och skakar lite är inget jag bryr mig om! De träffarna vi brukar vara på är inom 10mils radien, och vi är väll iväg varannan, eller nästan varje månaden under vår/sommar och höstsäsongen, så det blir ju inte så mycket slitage från vägkörandet kanske? Ska man köra någon längre sträcka kan man ju köra till och från på andra däck!

Började kolla på Fedima, men sen jag hittade Km2:orna kan jag inte bestämma mig :think:

kalle
Guru

Inlägg av kalle » mån feb 04, 2013 20:36

Om man googlar lite så verkar det som dom i usa får ut 40000-50000 miles på Bfg Mt,det lär man inte få ut på Fedima...men dom vispar nog lera bättre.

fast det är ju orättvist att jämföra regumerat med premium på många andra plan

ernie
Beroende

Inlägg av ernie » mån feb 04, 2013 20:39

Kör med bfg km2 35" på Vitaran. Funkar mycket bra på vägen o är mjuka o följsamma i skogen.
Hade gärna haft lite mer sidebits men annars är jag nöjd.

Har bara kört med dom i 3-4 månader så hur hållbara dom är i längden återstår att se.
Kändes prisvärda iaf, under 2000/st med frakt från dackonline :)

OffroadGangster
Rutinerad

Inlägg av OffroadGangster » mån feb 04, 2013 20:46

ernie skrev:Kör med bfg km2 35" på Vitaran. Funkar mycket bra på vägen o är mjuka o följsamma i skogen.
Hade gärna haft lite mer sidebits men annars är jag nöjd.

Har bara kört med dom i 3-4 månader så hur hållbara dom är i längden återstår att se.
Kändes prisvärda iaf, under 2000/st med frakt från dackonline :)
Jo dom verkar ju jävligt prisvärda! Ska ha 30-31"are på min, och dom ligger på runt 1500 har jag för mig! :tumbup:

Skriv svar