bilnavigator gps
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
bilnavigator gps
det så att jag ska ta en resa till frankrike åka runt lite behöver mig en bra bilnavigator gps är det nån som har nå tips på en bra en ?
Re: bilnavigator gps
Jag kör med TomTom nånting och den funkar bra men är lite dyr att uppdatera tycker jag.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
läste att dom kör med fri uppdatering nu men är dom bra då?
-
- Hemmastadd
Smartphone med Google Maps och funktionen Navigation, helt gratis och överlägset bäst.
Apokalypsen är snart här!
-
- Rutinerad
helt gratis är det väll inte? du lär ju ha igång surfen på telefon för att det ska funka. o det blir väll inte gratis när man är utomlandsgutterslut skrev:Smartphone med Google Maps och funktionen Navigation, helt gratis och överlägset bäst.
har du kört fast elle?
Korrekt, fast i vissa fall kan det ingå i abonemanget. Bör dock kollas upp först så man slipper en obehaglig överraskning...turbofrallan skrev:helt gratis är det väll inte? du lär ju ha igång surfen på telefon för att det ska funka. o det blir väll inte gratis när man är utomlandsgutterslut skrev:Smartphone med Google Maps och funktionen Navigation, helt gratis och överlägset bäst.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Jag är inte särskilt nöjd med GPS:n i min HTC för att vara ärlig. Jag skulle köra med en riktig GPS alla dagar i veckan.
Jag ska testa en sån där billig som det medföljer backkamera och gratis livstids uppdateringar på när jag får ork att beställa en.
http://www.ebay.co.uk/itm/7-Inch-GPS-W ... urn false;
Kanske inget man bör testköra på en Frankrike semester dock.
Jag ska testa en sån där billig som det medföljer backkamera och gratis livstids uppdateringar på när jag får ork att beställa en.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
-
- Hemmastadd
Jo, det är klart dataöverföringen kostar. Jag har "fri surf" på abonemanget så för mig är det "gratis" och med rätt abonemang kostar det antagligen inte jättemycket ute i Europa.
Jag slår upp mot 40-50 adresser på en arbetsdag, både inne i stan och ut på landet. Hittar alltid fram överallt. Mitt rykte som pålitlig chaufför beror till stor del på den där appen.
Jag slår upp mot 40-50 adresser på en arbetsdag, både inne i stan och ut på landet. Hittar alltid fram överallt. Mitt rykte som pålitlig chaufför beror till stor del på den där appen.
Jag har en liknande och den är helt suverän med Igo8 programmetDanne skrev:Jag är inte särskilt nöjd med GPS:n i min HTC för att vara ärlig. Jag skulle köra med en riktig GPS alla dagar i veckan.
Fast hade jag köpt idag så skulle jag nog satsa på en sanei N78 kina 7" e-pad då den har samma funktioner som en skaplig androidtelefon men större display.
Vill man ha ännu större så finns sanei n10 med 10,1" display
Se bara till att få rätt version då båda finna med eller utan inbyggd 3g och gps
Fördelen med androiden är väl att det finns stor valmöjlighet av gps program och de flesta kräver inte att man har nättillgång
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
-
- Forumräv
garmin eller navigon har ALLA lastbil/busschaffisar jag snackat med rekomenderat
finns INGEN som har sagt nånting bra om tomtom som alltid visar fel.....
jag har personligen bara testat tomtom i skåne blekinge o småland och där funkar gissningsleken ofta bättre än tomtom.....

finns INGEN som har sagt nånting bra om tomtom som alltid visar fel.....
jag har personligen bara testat tomtom i skåne blekinge o småland och där funkar gissningsleken ofta bättre än tomtom.....
letar mercedes w201 och w124 200 diesel
-
- Hemmastadd
Mathias T skrev: Fast hade jag köpt idag så skulle jag nog satsa på en sanei N78 kina 7" e-pad då den har samma funktioner som en skaplig androidtelefon men större display.
Se bara till att få rätt version då båda finna med eller utan inbyggd 3g och gps
Fördelen med androiden är väl att det finns stor valmöjlighet av gps program och de flesta kräver inte att man har nättillgång
Hur mycket går en sån historia lös på?
Jag använder Google Maps / Navigation i min smartphone med fri-surf, som Bil-GPS och är jättenöjd.
Dock finns det två saker att se upp med!
1. Finns det ingen täckning finns det ingen karta och inte går det att ringa efter hjälp heller. Det lärde jag mig när jag var vilse i Ulrikaskogarna med lysande bensinlampa i lånad bil med lånat släp.
2. Fri surf gäller oftast bara inom Sverige. Utomlands kan det fort bli jäääävligt dyrt då det kan kosta flera kronor per Mb (och de rullar iväg snabbt).
Sedan finns det även andra nackdelar med att ha allt i samma maskin, som om någon ringer när navigerar eller om batteriet tar slut (det går åt mycket kräm att köra GPS).
Kort sagt är jag nöjd för mina användningsområden men jag förstår helt de som väljer att ha en dedikerad GPS-enhet.
/C

Dock finns det två saker att se upp med!
1. Finns det ingen täckning finns det ingen karta och inte går det att ringa efter hjälp heller. Det lärde jag mig när jag var vilse i Ulrikaskogarna med lysande bensinlampa i lånad bil med lånat släp.
2. Fri surf gäller oftast bara inom Sverige. Utomlands kan det fort bli jäääävligt dyrt då det kan kosta flera kronor per Mb (och de rullar iväg snabbt).
Sedan finns det även andra nackdelar med att ha allt i samma maskin, som om någon ringer när navigerar eller om batteriet tar slut (det går åt mycket kräm att köra GPS).
Kort sagt är jag nöjd för mina användningsområden men jag förstår helt de som väljer att ha en dedikerad GPS-enhet.
/C
Mina offroadbilder [Länk]
Pajero LWB gen II 3500 [Länk] - Inväntar offroafpremiären
Chevrolet S-10 S/T Pickup 4WD 262cui -96 - Vilar sig i form.
Pajero LWB gen II 3500 [Länk] - Inväntar offroafpremiären
Chevrolet S-10 S/T Pickup 4WD 262cui -96 - Vilar sig i form.
http://www.ebay.com/itm/New-7-Sanei-N78 ... 4609cdb2ca" onclick="window.open(this.href);return false;gutterslut skrev:Mathias T skrev: Fast hade jag köpt idag så skulle jag nog satsa på en sanei N78 kina 7" e-pad då den har samma funktioner som en skaplig androidtelefon men större display.
Hur mycket går en sån historia lös på?
Beror lite på hur tur du har med tullen men slinker den igenom så blir det väl ca 1100-1200:-sek
Får faktiskt säga att jag är jättenöjd med min
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
-
- Beroende
Äpplefån med om Tom Tom app funkar bra, använder det i dom delar av Europa jag åker hyrbil i tjäsnten, alltså västra, navigon/garmin är jag inte överens med, och dessvärre använder AVIS dom så om jag skall hyra bil i nån del av världen som inte täcks av min app så blir det Hertz.
Men skall man bara ha den att köra bil med är ju en navigator med rejäl skärm bättre/säkrare tycker jag
Har även en gammal nokia n97 med deras navigator som inte kräver 3g/wifi när kartan väl är nedladdad, (tror inte Tom Tom appen gör det heller nu när jag tänker efter) och den funkar utmärkt som back upp.
Nu letar jag i regel efter stora ställen som flygplatser, hotell och sjukhus. Har inte testat googlefåner men förutsätter att dom inte funkar sämre än google maps och det är ju inga problem med heller.
Magnus
Men skall man bara ha den att köra bil med är ju en navigator med rejäl skärm bättre/säkrare tycker jag
Har även en gammal nokia n97 med deras navigator som inte kräver 3g/wifi när kartan väl är nedladdad, (tror inte Tom Tom appen gör det heller nu när jag tänker efter) och den funkar utmärkt som back upp.
Nu letar jag i regel efter stora ställen som flygplatser, hotell och sjukhus. Har inte testat googlefåner men förutsätter att dom inte funkar sämre än google maps och det är ju inga problem med heller.
Magnus
97 Z28 M6 12,70s 109mph
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
I fredags köpte jag en TomTom med 6" skärm för 1590:- på mediamarkt.
Riktigt nöjd med den. Rejäl skärm och automatiskt start/stopp när man startar/stänger av bilen.
Livstid fri uppdatering av kartor.
Riktigt nöjd med den. Rejäl skärm och automatiskt start/stopp när man startar/stänger av bilen.
Livstid fri uppdatering av kartor.
Mvh Robban
http://www.forslundfoto.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Toyota Landcruiser HDJ80 VX