Mitsubishi Pajero 3,0 GL -97 Köp råd

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

cheva k1500
Veteran

Mitsubishi Pajero 3,0 GL -97 Köp råd

Inlägg av cheva k1500 » ons aug 28, 2013 13:35

Jag har kollat på den och den ser riktigt fin ut och går väl okej också men jag kan inget om dom här bilarna så hur är dom? hur är kvalitén och lite så där

Mvh Marcus
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......

Tapiren
Användare

Re: Mitsubishi Pajero 3,0 GL -97 Köp råd

Inlägg av Tapiren » fre sep 06, 2013 18:08

Rost! De rostar mer än gärna i ram, trösklar etc. Även skärmar angrips men det är väl inte lika allvarligt. Det finns rör som går till bakre värmepaketet, de rostar också. Kolla att alla 4x4-lägen fungerar som de ska. Kamremmen är väl hyfsat dyr att byta, så vill du inte skruva själv är det bra om det är gjort.

Jag är ingalunda någon expert, men det är några tips i alla fall. Jag hade en 2500 diesel, den var jag mycket nöjd med.

Jag vill påstå att det är väldigt bra bilar, men att de är väldigt slitna nu, nästan alla har ju gått lågt och hårt.

Boston
Hemmastadd

Inlägg av Boston » fre sep 06, 2013 21:18

Tycker det är supertrevliga bilar. Kolla rost i ramen speciellt där den böjer upp vid bakre hjulhuset. Sparklådor och skärmkanter rostar också förstås. Framdiffarna på mina bilar har känts lite glappiga och vingliga men ingen har gått sönder, lite läckage bara. Kolla spärren i bakaxeln. Röret som förser den med luft rostar gärna sönder. Gångjärnen till bakdörren är dyra och slits.
Pajero Shogun -03 3.2
Pajero Wagon -07 3.8

mercedes
Rutinerad

Inlägg av mercedes » fre sep 06, 2013 22:33

Tanken och bränslerören till den inbyggda bränslepumpen var slut på min.
Det samlas mycket skit ovanpå tanken.

Har inga problem med rost i ramen på min men jag har lagat ena tröskeln.
Under plasten på trösklarna och skärmbreddarna kan röta härja vilt. (är osäker om 97:orna har plast där)
Under mattan i bagagerummet finns en lucka så man kan inspektera bränsletanken.
Kamremmen är ganska enkel att byta själv.
Pajero 3.0 -92
Patrol 2.8TD-98

Skriv svar