Har konstant hög tomgång på ca 1200 varv, spelar ingen roll om motorn rävarna eller kall.
Åren -88 1,6 8v. Några förslag? Kollar rundor här, men hittar inget ang mitt problem.
Tack på förhand!
//Fredrik
Konstant hög tomgång på Vitara
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Konstant hög tomgång på Vitara
sitter en bimetallgrunka som styr det med hjälp av kylarvattnet som förvämer insuget,kolla så vattnet cirkulerar i dom tunna bränsleslangliknande slangarna
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Det jag fick problem med var kallstarten, kan inte exakt säga var den sitter men kan ta en bild om du vill sen.
Först hade ja bara problem när den va kall men den rusa upp i 4000 varv för att sen lägga sig på 2000 när den va varm....
Tog isär den o inuti finns en justeringspryl och fick prova fram o tebax för att tillslut få ner den till 2000 i kallstart o varm ner till runt 7-800.
Det jag gjorde fel dock var att jag använde korkpackning så nu efter ett tag började den bli konstant hög på runt 2000 varm som kall....
Verka som den drog tjuvluft så smeta på lite flytande packning som snabb åtgärd o nu funkar det igen.
Först hade ja bara problem när den va kall men den rusa upp i 4000 varv för att sen lägga sig på 2000 när den va varm....
Tog isär den o inuti finns en justeringspryl och fick prova fram o tebax för att tillslut få ner den till 2000 i kallstart o varm ner till runt 7-800.
Det jag gjorde fel dock var att jag använde korkpackning så nu efter ett tag började den bli konstant hög på runt 2000 varm som kall....
Verka som den drog tjuvluft så smeta på lite flytande packning som snabb åtgärd o nu funkar det igen.
Vitara 16v cabbe original
Krzak skrev:Det jag fick problem med var kallstarten, kan inte exakt säga var den sitter men kan ta en bild om du vill sen.
Och nu är det tillbaka igen tomgång är hög både varm som kall motor

Ps: vi pratar om samma bil...