Nissan Patrol några frågor
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Nissan Patrol några frågor
Hej alla kunniga på 4x4sweden skulle behöva lite hjälp med min ny köpta Patrol
Någon som vet vart man kan köpa en motor till förarstolen eller kan man flytta den manuellt på något sätt då den gått paj i bakersta läget och jag och sambon är rätt korta :p
Och vad ska man ha för olja i en Nissan Patrol gr 2.8 -99
Mange tak Hampus
Någon som vet vart man kan köpa en motor till förarstolen eller kan man flytta den manuellt på något sätt då den gått paj i bakersta läget och jag och sambon är rätt korta :p
Mange tak Hampus
Kör du om mig, kör jag över dig 

Re: Nissan Patrol några frågor
Ingen?Goddie skrev:Hej alla kunniga på 4x4sweden skulle behöva lite hjälp med min ny köpta Patrol
Mange tak Hampus
Kör du om mig, kör jag över dig 

Vet ej om motorn till stolen, men det är nån kille långt upp i landet som skrotar en sån bil... kolla blocket
Jag kör Halvsyntetolja i min Patrol-99, testade helsyntet men den vart som vatten - och det var ändå Castrol... Inte mineralolja då det är turbo - min åsikt iaf
Jag kör Halvsyntetolja i min Patrol-99, testade helsyntet men den vart som vatten - och det var ändå Castrol... Inte mineralolja då det är turbo - min åsikt iaf

Senast redigerad av K J H den ons okt 08, 2014 20:22, redigerad totalt 1 gånger.
#patrol-garaget
-
- Guru
Kör med Biltemas helsyntet 20/50 och i axlarna vanlig 80/90
Kört så sen 2004
Utan motorproblem
Kört så sen 2004
Utan motorproblem
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja skulle ta halvsyntet köra några mil å byta olja å filter igen! Kan ju ha vart mineralolja i den länge och synteten håller ju motorerna renare mot sot och kladd som lagt sig i kanalerna så liten risk finns ju att något blir igentäppt
VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
-
- Rutinerad
ang stolen... kan det vara som på många av alfa romeosarna att när man kört stolen i det lägsta/bakersta läget och lagt tyngd på át så fastnar kuggen? avhjälpes lätt isf med en plattmejsel och bända lite på kuggen. funkar det så kör den aldrig helt i botten mer. en klassiker på en alfa romeo 164:a tex.
mvh filip
mvh filip
Filip Wennergren Bromma/Sthlm
Just idag: BMW M-Sport -17, VW Golf Cab -89, Land Rover -99, Piaggio PK80s -84 ...samt en drös med Alfa Romeos & Piaggios i bagaget...
Just idag: BMW M-Sport -17, VW Golf Cab -89, Land Rover -99, Piaggio PK80s -84 ...samt en drös med Alfa Romeos & Piaggios i bagaget...