Se upp för pickup

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

mattebigge
4x4xnerd
Kontakt:

Se upp för pickup

Inlägg av mattebigge » ons feb 27, 2008 15:39

Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!

Lason
Hemmastadd

Inlägg av Lason » ons feb 27, 2008 20:13

Inte helt oväntat från min sida iofs.

Dock så klarar man sig ändå bra vid en front-front med en personbil...
Jeep Comanche Laredo 4,0 -88 under uppbyggnad :)

IsuzuDiesel
Beroende

Inlägg av IsuzuDiesel » ons feb 27, 2008 20:32

Den fick ju strecket pga av att den inte har antisladdsystem :roll:
Bilarna måste ha alla moderna anti-blabla system för att få bra betyg.

Men helt klart är ju att det är en gammaldags konstruktion med en ram som tar en stor del av smällen ist för mjuka plåtar som deformeras efter ett visst mönster, och att krocksäkerheten kanske inte är prio 1 när de bygger pickuper..

Hasse
OffroadGeek

Inlägg av Hasse » ons feb 27, 2008 21:42

Blir så jävla trött på när dom envisas med att köra in bilarna i fasta fundament och säga att det är likadant som att köra på en annan bil.......den andra bilens rörelse enegi då!! försvinner den? vet av egen erfarenhet att båda bilarna blir skrot men inte hälften så skadade som deras tester....

Nä dom där "krocktesten" kan dom ge till Usama så kan han bomba sönder dom......

jonko
Forumräv

Inlägg av jonko » tor feb 28, 2008 7:18

Hasse skrev:Blir så jävla trött på när dom envisas med att köra in bilarna i fasta fundament och säga att det är likadant som att köra på en annan bil.......den andra bilens rörelse enegi då!! försvinner den? vet av egen erfarenhet att båda bilarna blir skrot men inte hälften så skadade som deras tester....

Nä dom där "krocktesten" kan dom ge till Usama så kan han bomba sönder dom......
Men om två bilar frontar i typ "barnsliga'" 50 då? det tar ganska bra det med och går det 70 så blir det ännu konstigare, därför kör vi avensis till vardags då den skall anses vara säger med minst 1000 airbags:)

vi har funderat på köpa 4d pikkis, men vafan? alla som finns på markanden så är ju låsta i mellandiffen och det känns lite krystat att glida omkring med en låst mellandiff genom stan och ut på snö och is... inte för mig men det är flera än jag som kör bilen oxo. Men sen då det största! dom är ju inte allt för krocksäkra och en liten knodd har vi oxo så därav fwd bil med ballonger.
/jonko med H4:an

Rogolo
Rutinerad

Inlägg av Rogolo » fre feb 29, 2008 9:33

Man koper ju inte en bil,for att krocka med den :wink: .Sitter hellre i en pickup an en liten smabil typ Atos,Haller med Hasse. :) Roger

AtEase
Moderator
Kontakt:

Inlägg av AtEase » fre feb 29, 2008 16:51

Hasse skrev:Blir så jävla trött på när dom envisas med att köra in bilarna i fasta fundament och säga att det är likadant som att köra på en annan bil.......den andra bilens rörelse enegi då!! försvinner den? vet av egen erfarenhet att båda bilarna blir skrot men inte hälften så skadade som deras tester....

Vad menar du med det? Att bilarna hade varit säkrare utan krocktester?

EuroNCAP har gjort att bilarna som säljs i Europa överlag har fått en enormt mycket högre nivå på den passiva säkerheten. Tidigare var det ju bara Volvo, Saab och Mercedes i stort sett som satsade på det.
En inställd spelning är också en spelning.

Lasse Suzican
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » fre feb 29, 2008 17:15

Hasse skrev:Nä dom där "krocktesten" kan dom ge till Usama så kan han bomba sönder dom......
Var inte så länge sedan tråden Likkistor på hjul var uppe ju.....
Nää!
Krocktester är bra och nyttiga...
För även om jag köpt en bil för att köra med och inte för att krocka med, så finns det en jäkla massa idioter, fyllon och annat patrask ute och kör samtidigt som jag.... Och om dom krockar med mig så vill jag skadas så lite som möjligt... Om dom dör skiter jag fullständigt i om det är dom som gjort fel....
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Marcus-84
OffroadGeek

Inlägg av Marcus-84 » fre feb 29, 2008 19:50

Jag tycker att en stor å hög bil är säkrast, kanske inte vid undanmanöver men vid kollision. Chevan jag hade var rätt hög, hade jag blivit påkörd från sidan med den bilen så hade motpartens bil inte ens nått upp till tröskeln, det kallar jag säkert!!! Hade jag frontkrockat så hade jag nog klippt taket på motpartens bil. :roll:

Big is fun!!!! :twisted:
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

AtEase
Moderator
Kontakt:

Inlägg av AtEase » fre feb 29, 2008 19:52

Jo, för dig, men inte för den du krockar med. Sen vet jag ju inte hur säker den Chevan hade varit om man rullat med den. Mycket vikt det taket ska bära upp :roll:
En inställd spelning är också en spelning.

RogerÅ
Avstängd

Inlägg av RogerÅ » fre feb 29, 2008 19:55

AtEase skrev:Jo, för dig, men inte för den du krockar med. Sen vet jag ju inte hur säker den Chevan hade varit om man rullat med den. Mycket vikt det taket ska bära upp :roll:
Dom jag har sett som rullat (chevorna) så verkar dom klara den saken mkt bra

transatlantic
Forumräv

Inlägg av transatlantic » lör mar 01, 2008 8:50

Svårt att komma ifrån:

Bild
Bild
Mitsubishi Pajero ´01 - Mitsubishi Pajero ´93 - Audi 100 2,3E Quattro ´90 - Nissan KC ´87 - Yamaha Grizzly 700 ´07

Rogolo
Rutinerad

Inlägg av Rogolo » lör mar 01, 2008 12:15

Alla bil Tillvarkere kan gora en bil till 100% trafiksaker,Men om vi konsumenter kan betala 2.000.000kr for en typ golf sa ar det upp till er.

4runner
Användare
Kontakt:

Inlägg av 4runner » tor mar 06, 2008 19:52

Om en hytt lossnar spelar det ingen roll hur högt man sitter.

Tester är bra. SAAB Och Volvo är och har alltid varit bäst iaf. i topp, både i fejkade och verkliga olycker.
Har sett en v70 som tryckt en jeep grand cherokee i sidan.

Men som alla vet saker som är rolig är inte bäst, lev kort och lyckligt.
Jag rökar, kör 4runner, stressar och äter onyttigt men är förbannat lycklig.

Allt är inte som det ser ut kolla detta. http://youtube.com/watch?v=abAG-MCskPQ

.
Form är inget utan funktion.
[url=http://http://www.vcustom.se/Jonas/toyota.htm[/url]

Cönny
Beroende

Inlägg av Cönny » tor mar 06, 2008 20:14

Fy fan. jag hatar att åka omkring i småbilar. Stor bil=med bra för min del= ja skiter i den bil som jag krockar med.

Har testat att åka över en stenmur i 60km/h(ofrivilligt) blev ju knappt ett märke på bilen. Avgassystemet for isär i en skarv och flytta sig 5 cm bakåt, de var allt som hände. Hade jag lånat kompisens 9000 så hade jag ju rensat den totalt under. Saaben hade man ju fått skicka till skrot.
FORSVIKS FÖNSTERMONTAGE AB
Mariestad
Undrar du över något, ring lr sms:à Mobil: 073 849 71 22
745 -90 med reg:nr HOF
Mb 320 CE -93 pågående modifiering
Gamla bilar: mb 190 Volvo 940 tre gånger Ford sierra BMW E30 turbo
King cab Mazda b2600

Crf 250 -08

Skriv svar