Se upp för pickup
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 5922
- Blev medlem: mån nov 13, 2006 22:12
- Ort: Söderhamn
- Kontakt:
Se upp för pickup
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
-
- Beroende
- Inlägg: 1444
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 21:51
- Ort: Gästrikland, exilnorrbottning
Den fick ju strecket pga av att den inte har antisladdsystem
Bilarna måste ha alla moderna anti-blabla system för att få bra betyg.
Men helt klart är ju att det är en gammaldags konstruktion med en ram som tar en stor del av smällen ist för mjuka plåtar som deformeras efter ett visst mönster, och att krocksäkerheten kanske inte är prio 1 när de bygger pickuper..

Bilarna måste ha alla moderna anti-blabla system för att få bra betyg.
Men helt klart är ju att det är en gammaldags konstruktion med en ram som tar en stor del av smällen ist för mjuka plåtar som deformeras efter ett visst mönster, och att krocksäkerheten kanske inte är prio 1 när de bygger pickuper..
Blir så jävla trött på när dom envisas med att köra in bilarna i fasta fundament och säga att det är likadant som att köra på en annan bil.......den andra bilens rörelse enegi då!! försvinner den? vet av egen erfarenhet att båda bilarna blir skrot men inte hälften så skadade som deras tester....
Nä dom där "krocktesten" kan dom ge till Usama så kan han bomba sönder dom......
Nä dom där "krocktesten" kan dom ge till Usama så kan han bomba sönder dom......
Men om två bilar frontar i typ "barnsliga'" 50 då? det tar ganska bra det med och går det 70 så blir det ännu konstigare, därför kör vi avensis till vardags då den skall anses vara säger med minst 1000 airbags:)Hasse skrev:Blir så jävla trött på när dom envisas med att köra in bilarna i fasta fundament och säga att det är likadant som att köra på en annan bil.......den andra bilens rörelse enegi då!! försvinner den? vet av egen erfarenhet att båda bilarna blir skrot men inte hälften så skadade som deras tester....
Nä dom där "krocktesten" kan dom ge till Usama så kan han bomba sönder dom......
vi har funderat på köpa 4d pikkis, men vafan? alla som finns på markanden så är ju låsta i mellandiffen och det känns lite krystat att glida omkring med en låst mellandiff genom stan och ut på snö och is... inte för mig men det är flera än jag som kör bilen oxo. Men sen då det största! dom är ju inte allt för krocksäkra och en liten knodd har vi oxo så därav fwd bil med ballonger.
/jonko med H4:an
Vad menar du med det? Att bilarna hade varit säkrare utan krocktester?Hasse skrev:Blir så jävla trött på när dom envisas med att köra in bilarna i fasta fundament och säga att det är likadant som att köra på en annan bil.......den andra bilens rörelse enegi då!! försvinner den? vet av egen erfarenhet att båda bilarna blir skrot men inte hälften så skadade som deras tester....
Nä dom där "krocktesten" kan dom ge till Usama så kan han bomba sönder dom......
EuroNCAP har gjort att bilarna som säljs i Europa överlag har fått en enormt mycket högre nivå på den passiva säkerheten. Tidigare var det ju bara Volvo, Saab och Mercedes i stort sett som satsade på det.
En inställd spelning är också en spelning.
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Var inte så länge sedan tråden Likkistor på hjul var uppe ju.....Hasse skrev:Nä dom där "krocktesten" kan dom ge till Usama så kan han bomba sönder dom......
Nää!
Krocktester är bra och nyttiga...
För även om jag köpt en bil för att köra med och inte för att krocka med, så finns det en jäkla massa idioter, fyllon och annat patrask ute och kör samtidigt som jag.... Och om dom krockar med mig så vill jag skadas så lite som möjligt... Om dom dör skiter jag fullständigt i om det är dom som gjort fel....
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Jag tycker att en stor å hög bil är säkrast, kanske inte vid undanmanöver men vid kollision. Chevan jag hade var rätt hög, hade jag blivit påkörd från sidan med den bilen så hade motpartens bil inte ens nått upp till tröskeln, det kallar jag säkert!!! Hade jag frontkrockat så hade jag nog klippt taket på motpartens bil.
Big is fun!!!!

Big is fun!!!!

Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
-
- Forumräv
- Inlägg: 544
- Blev medlem: ons mar 22, 2006 22:17
- Ort: Örnsköldsvik
Om en hytt lossnar spelar det ingen roll hur högt man sitter.
Tester är bra. SAAB Och Volvo är och har alltid varit bäst iaf. i topp, både i fejkade och verkliga olycker.
Har sett en v70 som tryckt en jeep grand cherokee i sidan.
Men som alla vet saker som är rolig är inte bäst, lev kort och lyckligt.
Jag rökar, kör 4runner, stressar och äter onyttigt men är förbannat lycklig.
Allt är inte som det ser ut kolla detta. http://youtube.com/watch?v=abAG-MCskPQ
.
Tester är bra. SAAB Och Volvo är och har alltid varit bäst iaf. i topp, både i fejkade och verkliga olycker.
Har sett en v70 som tryckt en jeep grand cherokee i sidan.
Men som alla vet saker som är rolig är inte bäst, lev kort och lyckligt.
Jag rökar, kör 4runner, stressar och äter onyttigt men är förbannat lycklig.
Allt är inte som det ser ut kolla detta. http://youtube.com/watch?v=abAG-MCskPQ
.
Form är inget utan funktion.
[url=http://http://www.vcustom.se/Jonas/toyota.htm[/url]
[url=http://http://www.vcustom.se/Jonas/toyota.htm[/url]
Fy fan. jag hatar att åka omkring i småbilar. Stor bil=med bra för min del= ja skiter i den bil som jag krockar med.
Har testat att åka över en stenmur i 60km/h(ofrivilligt) blev ju knappt ett märke på bilen. Avgassystemet for isär i en skarv och flytta sig 5 cm bakåt, de var allt som hände. Hade jag lånat kompisens 9000 så hade jag ju rensat den totalt under. Saaben hade man ju fått skicka till skrot.
Har testat att åka över en stenmur i 60km/h(ofrivilligt) blev ju knappt ett märke på bilen. Avgassystemet for isär i en skarv och flytta sig 5 cm bakåt, de var allt som hände. Hade jag lånat kompisens 9000 så hade jag ju rensat den totalt under. Saaben hade man ju fått skicka till skrot.
FORSVIKS FÖNSTERMONTAGE AB
Mariestad
Undrar du över något, ring lr sms:à Mobil: 073 849 71 22
745 -90 med reg:nr HOF
Mb 320 CE -93 pågående modifiering
Gamla bilar: mb 190 Volvo 940 tre gånger Ford sierra BMW E30 turbo
King cab Mazda b2600
Crf 250 -08
Mariestad
Undrar du över något, ring lr sms:à Mobil: 073 849 71 22
745 -90 med reg:nr HOF
Mb 320 CE -93 pågående modifiering
Gamla bilar: mb 190 Volvo 940 tre gånger Ford sierra BMW E30 turbo
King cab Mazda b2600
Crf 250 -08