Sida 1 av 1

Bilder på ombygda cherokee bilar nån??

Postat: mån maj 12, 2008 22:07
av målarn
Är det nån som har lite bilder på ombygda cherokee bilar?
Så man kan få lite insperation och ideer :idea:

Postat: mån maj 12, 2008 22:10
av MrHawk
Detta är min absoluta favorit när det gäller cherokee. Sjukt najs!

Bild

Postat: mån maj 12, 2008 22:12
av Hasse
Mäster hööken har inte fler bilder på bilen??

Postat: mån maj 12, 2008 22:16
av MrHawk
Hasse skrev:Mäster hööken har inte fler bilder på bilen??
http://jeepin.net/forum/showthread.php?t=42186 50 sidors byggtråd på bilen.

Bild

Bild

Bild

Bild

Postat: mån maj 12, 2008 22:31
av Hasse
Tackar mäster :D

Re: Bilder på ombygda cherokee bilar nån??

Postat: mån maj 12, 2008 22:38
av mattebigge
målarn skrev:Är det nån som har lite bilder på ombygda cherokee bilar?
Så man kan få lite insperation och ideer :idea:
viewtopic.php?t=8491&postdays=0&postorder=asc&start=0

Postat: tis maj 13, 2008 9:48
av Joel
Bild
Bild
Bild

några exempel.. gillar korvgubbens den har rätt stuk

Postat: tis sep 01, 2009 20:29
av turbomannen
ngn som kan svara på var man finner dessa skärm breddare som e på denna bilen ???

Postat: tis sep 01, 2009 22:11
av jeepetorp
Sedan kan dom se ganska bra ut med lite mer lagom mods...
Här är min sambo, Marias, Jeep "Greepen" Ca 3" höjning.
Bild
Min, lite nyare Cherokee, KJ "Spud" med 2,5" höjning o winch.
Bild

Postat: ons sep 02, 2009 11:35
av H.Hansen
Hej håller också på att leta uppgifter för höjning av min XJ 91a

Och nu under HC offroad meet träffade jag någon som hade stora bekymmer mad att få kardarner - axlar mm att hålla om man höjde över 4 CM ?????
Det måste väl vara Tum han menade ?

problemet var vinkeln på kardarnerna det höll inte bak sen sa han att om man krängde på större däck klarade inte axlarna av det.
Själv tycker jag detta verkar väldigt motstridiga uppgifter eftersom man ser massor av höjda XJs med stora däck

Så en liten fråga angående kardarnerna om man ger sej med 4 tums höjning, hur mycket måste man förlänga fram respektive bak kardarnerna, och skulle man ha någon fördel av att sätta en fram kardan med sina dubbelknutar och lite justerbara längd bak ? eller använda dubbelknutarna även bak ??
Jag tänker och refererar till tex Volvo "valpen" som har en väldigt brant kardarnvinkel gämfört med Jeepen, och där håller ju knutarna, visst det kanske är urfräst så att det går at vinkla dem mer på valpen, men det går ju även att göra på Jeepens knutkors fästen, sen är det ju en hel del HK mer i Jeepen än valpen :D Så det har ju säkert en påverkan om hur de håller.

Har killen jag snackade med enbart haft otur eller byggt åt helskotta fel ?


Jag har tänkt mej Maxis d 33 11.5 .5 / 15 när jag har höjt och gjort klar min, det kan ju inte vara för stora däck ??

jag vill ju få det rätt från början så därför frågar jag allt och alla innan jag bestämmer mej för hur det skall bli i slutändan, där av mina många och kanske lustiga frågor :)

MVH Hasse Hansen

PS nu på fredag åker jeepen i väg för motivlackering 8)
Totte Lekander på Special lack i Nyköping skall få fria händer att snygga till Jeepen, foton kommer när jag har hämtat den igen, om det är någon som är intresserad av special lack så kan jag rekomendera han :)

Postat: ons sep 02, 2009 11:50
av macke
H.Hansen skrev:Hej håller också på att leta uppgifter för höjning av min XJ 91a

Och nu under HC offroad meet träffade jag någon som hade stora bekymmer mad att få kardarner - axlar mm att hålla om man höjde över 4 CM ?????
Det måste väl vara Tum han menade ?

problemet var vinkeln på kardarnerna det höll inte bak sen sa han att om man krängde på större däck klarade inte axlarna av det.
Själv tycker jag detta verkar väldigt motstridiga uppgifter eftersom man ser massor av höjda XJs med stora däck

Så en liten fråga angående kardarnerna om man ger sej med 4 tums höjning, hur mycket måste man förlänga fram respektive bak kardarnerna, och skulle man ha någon fördel av att sätta en fram kardan med sina dubbelknutar och lite justerbara längd bak ? eller använda dubbelknutarna även bak ??
Jag tänker och refererar till tex Volvo "valpen" som har en väldigt brant kardarnvinkel gämfört med Jeepen, och där håller ju knutarna, visst det kanske är urfräst så att det går at vinkla dem mer på valpen, men det går ju även att göra på Jeepens knutkors fästen, sen är det ju en hel del HK mer i Jeepen än valpen :D Så det har ju säkert en påverkan om hur de håller.

Har killen jag snackade med enbart haft otur eller byggt åt helskotta fel ?


Jag har tänkt mej Maxis d 33 11.5 .5 / 15 när jag har höjt och gjort klar min, det kan ju inte vara för stora däck ??

jag vill ju få det rätt från början så därför frågar jag allt och alla innan jag bestämmer mej för hur det skall bli i slutändan, där av mina många och kanske lustiga frågor :)

MVH Hasse Hansen

PS nu på fredag åker jeepen i väg för motivlackering 8)
Totte Lekander på Special lack i Nyköping skall få fria händer att snygga till Jeepen, foton kommer när jag har hämtat den igen, om det är någon som är intresserad av special lack så kan jag rekomendera han :)
tjena

du kanske missade mitt svar till en tidigare tråd du skrivit i där jag skrev en bit om höjning. Kommer inte ihåg vad den heter bara.

Själv kör jag med 31" och 4-5" höjning och kardan funkar bra efter förlängning.

Tycker jag plågade bilen rätt ok på HC och det höll.

Postat: ons sep 02, 2009 19:02
av killen72
en kompis kör med 4.5 tums höjning (rubicon) och 33x12,5x15"mudzilas
och det fungerar utan några som hälst problem....
har inte gjort något åt kardanerna men lådan e tilltad 1-2cm i bakkant
:D
det e bara att höja så du kommer lite längre ut i spenaten

Postat: fre sep 04, 2009 1:30
av H.Hansen
:D
Härligt jag suger åt mej info som en svamp
Låter ju väldigt bra om det räcker med att tillta lådan. för att få upp den så pass

I dag Fredag åker den upp till till lackering sen skall den hem och börja höjas, så däckena får plats 8)

Någon som sitter på inner måtten respektive ytter måtten på distanserna fram ? Bak blir det skurna distanser med stötdämpar fästen fastsvetsade på
Som det ser ut nu kan jag få de tillskurna i vilken tjocklek som helst i masiv plåt, Ja om man kan kalla 4 tum och tjockare järn för plåt, helt otroligt att det finns maskiner som kan skära till sådana plåtar med mm precision och använder gas :) Tror om jag ej mins fel att den tar ända upp till 40 cm tjocka plåtar :wink: