Var i behov av en Pickup till Div arbeten, kikade runt på marknaden vad som fanns, ville ha en stryktålig bil som jag kunde leka lite med utanför vägen när abstinensen blev för hög.
Av en slump kom jag i kontakt med dansken här på forumet och fick reda på att han hade en BJ 75 pickup. Har alltid tyckt att den modellen är skitball så funderade lite och efter div samtal och funderingar så blev det affär. Dock skall det poängteras att jag köpte bilen osedd från båda sidor och visste att den skulle vara rostig, dock inte hur rostig den skulle vara.
Det upptäckte jag dock när den anlände hem!
JÄVLAR vad med rost..................... Kände vid första anblick att det är på tok för mycket jobb på denna bil. Visste i detta läge att Dansken hade en till köpare förutom mig. Så slog en signal och berättade läget för honom, Efter lite snack så blev jag lite övertalad att behålla bilen.
Pratade även med min flickvän som lovade att hjälpa till med det hon kunde och ett glatt humör/fika. Efter det bestämde jag mig att försöka ge mig fan på att laga den.
Sagt och gjort så bestämde jag mig för att sätta igång och rota i skiten.
Har nu haft bilen i ca2 veckor varav en av dom veckorna har jag varit bortrest, har även jobbat lite dom andra dagarna men har kommit väldigt långt ändå tycker jag:)
Blir några bilder idag iaf hur bilen såg ut när den anlände till mig.
Här är åbäket.

Snuskigt rostigt flak.

Någon hade lagt på lite ny plåt.

Slaktade flaket

Flaklöst

Flickvän redo att hjälpa till

Blä!!

Sexigt skick!

Mer usch!

Sågat ur insidan som var rutten, knackar lite rost.

Börjat lappa lite.

Redo för ny plåt.

Svetsning

Tilläggas att jag gör allting ute, står på gräsmattan med vinkelslipen osv. Svetsar med en Enfas pinnsvets.
Det var alla bilder för idag. Resten är inte uppladdade på datorn.
Hoppas någon orkar läsa och titta på bilderna.